شناسهٔ خبر: 48548644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مزایا و فواید تدریس خصوصی مجازی و آنلاین برای دانش آموزان و دانشجویان

صاحب‌خبر - در این مقاله در رابطه با مزایا و فواید تدریس خصوصی مجازی و آنلاین برای دانش آموزان و دانشجویان توضیحاتی ارائه می گردد. با شیوع کرونا استفاده از کلاس های مجازی با استقبال زیادی مواجه شده است و اکثر کلاس های خصوصی و گروهی به صورت مجازی برگزار می شود.


قبل از شیوع کرونا کلاس های خصوصی و گروهی به ندرت به صورت مجازی برگزار می شد. دانش آموزان و دانشجویان و حتی اساتید هم برای برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین مقاومت زیادی داشتند. در دانشگاهها حتی برای برگزاری کلاس های یک درس در طول ترم به صورت آنلاین طرح های تشویقی در نظر گرفته می شد. از طرفی، برگزاری کلاس های مجازی امکانات خاصی مانند اینترنت پرسرعت، قلم نوری، پلتفرم و یا سایت مناسبی با بستر آماده برای برگزاری کلاس مجازی و ... را لازم داشت. این موارد باعث شده بود که بسیار کم از کلاس های مجازی برای تدریس خصوصی و گروهی دروس مختلف مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی و یا هر درس دیگری استفاده شود. با شیوع کرونا، برگزاری کلاس های اینترنتی از حالت اختیاری خارج شد و در اکثر موارد به یک الزام تبدیل گردید. در مدارس و دانشگاهها و حتی در آموزشگاهها و کلاس های خصوصی هم امکان برگزاری کلاس حضوری فراهم نبود. کرونا در کنار مشکلات و چالش های جدی ای که ایجاد کرد این فایده را داشت که باعث شد تغییر از کلاس حضوری به آنلاین که ممکن بود 20 یا 30 سال دیگر هم اتفاق نیفتد، در 2 سال به وقوع بپیوندد و در حال حاضر استفاده از کلاس های آنلاین و اینترنتی یک حالت عادی و پذیرفته شده است و تقریبا همه ی اساتید، دانش آموزان و دانشجویان از آن استفاده می نمایند.

در حال حاضر با استفاده از نرم افزارهای مختلف مانند نرم افزار شاد، واتساپ، اسکایپ، فراروم، اسکای روم، نرم افزار  Zoom، Adobe Connect، WizIQ  و .... می توان کلاس مجازی یا آنلاین برگزار نمود. کلاس های مجازی و اینترنتی فواید زیادی دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می شود. برای پیشرفت در درس و تحصیل، افزایش معدل، موفقیت در کنکور و کسب درصد بالا در دروس مهم مانند ریاضی، فیزیک، زیست، زبان انگلیسی، عربی و ... آموزش زبان های خارجی، زبان آلمانی، فرانسوی، قبولی در آزمون های تافل و آیلتس و .... استفاده از کلاس های تدریس خصوصی آنلاین می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

مزایا و فواید تدریس خصوصی مجازی و کلاس آنلاین
در ادامه در رابطه با مزایا و فواید کلاس های خصوصی و گروهی که به صورت مجازی برگزار می شود در مقایسه با کلاس های حضوری توضیحاتی ارائه می گردد.

از بین رفتن محدودیت مکانی با کلاس مجازی
به عنوان مثال اگر شما در جستجوی یک استاد زبان انگلیسی آنلاین خوب هستید، چنانچه از کلاس های آنلاین و مجازی استفاده نمائید، برای انتخاب معلم گزینه های بیشتری دارید. اگر شما ساکن کرج هستید، می توانید از تهران، اصفهان و یا هر جای ایران و جهان استاد آنلاین خودتان را انتخاب نمائید و با بهترین معلم زبان کلاس گرامر، مکالمه و ... داشته باشید.. حتی می توانید با مدرسین native  هم کلاس داشته باشید. کلاس های مجازی باعث شده است محدودیت مکانی از میان برداشته شود و برای دانش آموزان، دانشجویان و اساتید هم این ویژگی یک مزیت بزرگ به حساب می آید.

قیمت مناسب تر تدریس آنلاین به نسبت کلاس حضوری
نرخ کلاس های خصوصی آنلاین به نسبت کلاس های حضوری بسیار ارزان تر و منصفانه تر است. اساتید برای برگزاری کلاس آنلاین به نسبت کلاس حضوری رغبت بیشتری از خودشان نشان می دهند. مثلا، برای برگزاری کلاس با معلم خصوصی آیلتس لازم نیست استاد زمان زیادی را در مسیر رسیدن به کلاس از دست بدهد. در نتیجه معمولا کلاس های آنلاین حتی تا 50 درصد به نسبت کلاس های حضوری می تواند ارزان تر برگزار گردد. در سایت ایران مدرس www.IranModares.com  اساتید نرخ درخواستی خودشان برای کلاس های حضوری و آنلاین را ذکر نموده اند و واضح است که کلاس های مجازی هزینه کمتری دارد و بسیار به صرفه تر است.

امکان استفاده از کلاس آنلاین در هر زمان دلخواهی
یکی دیگر از مزیت های کلاس های غیرحضوری این است که در هر زمانی قابل برگزاری است. به عبارت دیگر، در زمان هایی که امکان استفاده از کلاس های حضوری وجود ندارد هم می توان از کلاس های مجازی استفاده نمود. به عنوان مثال شب قبل از امتحان می توان یک جلسه کلاس خصوصی برگزار نمود و این کلاس می تواند ساعت 11  شب شروع شود. در کلاس های حضوری چنین امکانی وجود ندارد.

رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا با تدریس مجازی
در ایام کرونا استفاده از کلاس های آنلاین بسیار بیشتر توصیه می شود. در این ایام، برای داشتن اطمینان بیشتر از رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و همچنین برای کمتر شدن رفت و آمد در سطح شهر بهتر است از کلاس های مجازی استفاده گردد.

نحوه افزایش بازدهی کلاس های خصوصی آنلاین
برای افزایش بازدهی کلاس های خصوصی آنلاین بهتر است از اینترنت پرسرعت، قلم نوری و امکانات به روز استفاده شود. دانش آموز یا دانشجو در فاصله زمانی بین کلاس های خصوصی آنلاین باید مطالعه و مرور مداوم دروس را مد نظر داشته باشد و تمرینات را به صورت کامل انجام دهد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله و مرور درس در فاصله زمانی بین کلاس ها اهمیت زیادی دارد.

راهنمای ورود به سامانه شاد برای تدریس آنلاین
فرآیند ورود به سامانه شاد طی سه مرحله از سوی مدیر مدرسه، معلم ها و دانش آموزان انجام می شود. ورود به سامانه شاد ، نیاز به نصب برنامه شاد و یا ثبت نام در نسخه تحت وب این سامانه دارد. - ثبت نام و ورود به گروه های کلاسی در شبکه شاد: اپلیکیشن شاد برای تمامی مقاطع تحصیلی در دسترس می باشد و مدارس کلاس های درسی خود را از طریق این نرم افزار برگزار می کنند. دانش آموزان به منظور احراز هویت در سامانه شاد می بایست ابتدا نرم افزار سامانه شاد را از طریق نشانی اینترنتی shaddl.medu.ir  دانلود کنند و یا از طریق نسخه تحت وب سامانه شاد به نشانی shadweb.iranlms.ir اقدامات لازم را انجام دهند.

بهترین های نرم افزار کلاس مجازی برای آموزش آنلاین
Newrow Newrow Smart در لیست بهترین نرم افزار دوره های مجازی برای آموزش آنلاین است که در وبلاگ Newrow منتشر شده است. Vedamo ودامو یک سیستم عامل کلاس انلاین و سیستم مدیریت یادگیری است که برای تدریس آنلاین ساخته شده است. BigBlueButton یکی از اولین ورودی های بازار نرم افزار کلاس مجازی بود.

این پروژه از سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک پروژه منبع باز در دسترس قرار گرفت! اساتید فعال در زمینه تدریس خصوصی آنلاین در سایت ایران مدرس teaching.iranmodares.com حضور دارند. LearnCube نیز برای آموزش و تدریس بصورت آنلاین ساخته شده است. Adobe Connect حامل استانداردهایی برای نرم افزار کلاس مجازی بوده که شاهد رشد شایانی در آموزش عالی بود. نسخه مبتنی بر وب ؛امروز هنوز به Flash احتیاج دارد ، اما یک نسخه بارگیری مشتری برای دور زدن الزامات Flash وجود دارد. کلاس انلاین WizIQ ؛ کلاس مجازی مبتنی بر مرورگر را با گزینه Flash و WebRTC فراهم می کند. برای ملحق شدن به جلسه؛ شما نیاز به بارگیری نرم افزار اضافی ندارید. منبع: tehranserver.ir

نظر شما