شناسهٔ خبر: 48537060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان خبر داد:

ارائه رایگان نرم افزار قرآنی «آوای معرفت»

حجت الاسلام سجادی اعلام کرد: نرم افزار ترتیل قرآن کریم به شکل تند خوانی «آوای معرفت» به بهانه عید غدیر خم به صورت رایگان و از باب هدیه در اختیار عامه مردم قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد سجادی، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی «آوای معرفت» مشتمل بر ترتیل قرآن کریم به شکل تند خوانی، اظهار کرد: جای مسرت است که همزمان با دهه ولایت و امامت افتخار داریم یک اثر فاخر قرآنی را از پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی رونمایی کنیم.

وی بیان کرد: بعد از آنکه نرم افزار زیبای طنین وحی در مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تولید شد و پس از آن تولید نمایشی قرآن کریم را شاهد بودیم، بررسی کردیم که شایسته و بایسته است یک سری ترتیل کامل قراآی مبتنی بر نماد های ایرانی و فارسی دراصفهان تولید شود، لذا تصمیم گرفتیم که به سمت تولید یک ترتیل قرآن کریم برخلاف شیوه ها و سبک های گذشته خاص الحان عربی اقدام کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان افزود: نرم افزار ترتیل قرآن کریم آوای معرفت همراه با ملودی ها و نماهای ایرانی و فارسی است و کاملا در گام بالا خوانده شده است. توجه به معنی در هنگام خوانده شدن آیات قرن کریم از دیگر شاخصه های این اثر فاخر است.

حجت الاسلام سجادی عنوان کرد: تمرکز بر آواهای ابتکاری ایران و در بستر و دستگاه های و الحان فارسی از دیگر شاخصه های این اثر قرآنی است.

وی افزود: اتفاقی که اکنون در حال رقم خوردن است، قرائت های قرآن توسط قاریان سعودی با الحان عربی به سبک گام بالا است و لذا این آثار مورد نظر و توجه قاریان جهان برای استکاع  تمرین قرار می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: توجه به وقف ها و مسائل تجویدی کامل مبتنی بر نظر مکتب شیعه که تفاوت هایی با اهل سنت دارد، از شاخصه های دیگر ایم اثر فاخر است.

وی ابراز کرد: شهر اصفهان امروز مفتخر است که چنین ترتیلی در ایران اسلامی و شهر شهیدان اصفهان رونمایی می شود و به بهانه عید الله اکبر عید غدیر خم به صورت رایگان و از باب هدیه در اختیار عامه مردم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سجادی در پایان خواهش کرد: این نخستین گام برای تولید آثار فاخر قرآنی بود، ولی از قرآن دوستان و خادمان قرآن استدعا دارم که با همت و تلاش خود نگذارند آخرین گام باشد.

انتهای پیام

نظر شما