شناسهٔ خبر: 48529598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیک توکیو؛

تیم تپانچه ایران در خط آتش ایستادند

توکیو- ایرنا- تیراندازان ایران در پنجمین روز بازی های المپیک با ترکیب جواد فروغی و هاینه رستمیان در مرحله مقدماتی تیمی تپانچه کار خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی؛ این رقابت ها از ساعت٩ صبح به وقت محلی و ٤:٣٠ به وقت تهران در سالن آساکای ژاپن آغاز شد و در این مسابقه ۲۰ تیم در خط آتش قرار گرفتند. فروغی در خط ١٣ و رستمیان در خط ١١ قرار گرفتند.

همچنین نخستین رقابت نجمه خدمتی امروز در تیمی تفنگ بادی آغاز می شود و این بانوی تیرانداز همراه با مهیار صداقت در پشت خط آتش قرار می گیرد. ۹ تیم در این مرحله به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. تیراندازی در این دوره با ۶ سهمیه، چهار مرد و ۲ زن به این المپیک راه یافته که نجمه خدمتی دومین حضور خود در این آوردگاه جهانی را تجربه کرد.

پیش از این فروغی در ماده تپانچه ١٠ متر بادی نخستین مدال کاروان ایران کسب کرد. هانیه رستمیان هم در همین ماده  در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی با عنوان دهمی از فینال باز ماند. مهیار صداقت نیز در تفنگ ١٠ متر بادی با کسب جایگاه نهمی و با اختلافی اختلاف از حضور در جمع فینالیست های فینال بازماند.

فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان نیز در ادامه بازی های المپیک توکیو،‌ در ماده تفنگ بادی زنان به ترتیب در رده‌های بیست و سوم و سی ام ایستادند و از رسیدن به فینال بازماندند. کاروان ایران تا امروز یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد. این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو شد.

نظر شما