شناسهٔ خبر: 48527476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

پس از استعفای سعید الحریری:

نجیب میقاتی مأمور تشکیل کابینه لبنان شد

نجیب میقاتی پس از انتصاب او به عنوان مامور تشکیل کابینه لبنان تاکید کرد که مأموریت تشکیل کابینه لبنان، دشوار و مهم است و زمانی به موفقیت ختم خواهد شد که همه، همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) رسانه های لبنانی امروز از انتصاب نجیب میقاتی به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان خبر دادند.

 

براساس گزارش ها، ۷۲ نماینده پارلمان لبنان، میقاتی را مأمور تشکیل کابینه کردند.

 

نماینده عضو فراکسیون «التنمیه و التحریر» در این باره گفته است که کابینه، مهمترین کلید آغاز فرآیند اصلاح و توقف فروپاشی فاجعه‌بار است که گریبان اقتصاد و مسائل اجتماعی را گرفته است.

 

در ادامه انور خلیل تأکید کرد که باید صدای ملت را شنید و با دردها و نیازهایشان همدردی کرد و به همین دلیل نبیه بری رئیس پارلمان از هر اقدام مثتبی در زمینه تشکیل کابینه حمایت می‌کند.

 

وی گفت که وزرای کابینه نباید سیاست‌زده باشند و از همین جا، فراکسیون ما، نجیب میقاتی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه معرفی می‌کند. میقاتی باید هر چه سریعتر کابینه را تشکیل دهد و از میشل عون نیز خواست که با او همکاری کند.

 

میقاتی پس از اعلام این مأموریت گفت که «مأموریت تشکیل کابینه لبنان، دشوار و مهم است و زمانی به موفقیت ختم خواهد شد که همه، همکاری کنند».

 

وی با بیان اینکه کابینه خود را به سود لبنان و اقتصاد این کشور تشکیل خواهد داد، تصریح کرد: «خاموش کردن آتش در لبنان نیازمند همکاری همه لبنانیهاست».

 

این سیاستمدار لبنانی در پایان مدعی شد که «تضمینهای خارجی» را برای برون‌رفت لبنان از بحران، اخذ کرده است.

 

انتهای پیام/م.ح

نظر شما