شناسهٔ خبر: 48526959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

جلسه شورای عالی قوه قضاییه تشکیل شد؛

اژه ای : جریانات فاسد تلاش می‌کنند همه جا از جمله عدلیه رخنه ایجاد کنند/راه اندازی گشت‎ های ویژه مبارزه با گرانفروشی در استان ‎ها

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تفاوت نرخ سود بانک‌ها، به دادستان کل کشور و دیوان عالی کشور تأکید کرد با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی مانع از تخلف بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات بانکی شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پارسینه به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به پایان مهلت دو هفته‌ای معاونان و مسئولان عالی دستگاه قضا برای اجرای دستورات ده گانه‌ای که در نخستین جلسه شورای عالی قضایی ارائه کرده بود، بر لزوم تسریع در انجام این دستورات تاکید کرد و در عین حال زمان ارائه گزارش مسئولان را به دلیل تعطیلات ۶ روزه اخیر، تا هفته آتی تمدید کرد.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس به معاون اول قوه قضاییه به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا و دادستان کل کشور به عنوان دبیر این ستاد ماموریت داد که برنامه روشن و جامعی برای تداوم حمایت‌های قضایی از نظام تولید را تدوین کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرانی‌های اخیر، به وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات متذکر شد که اقدامات لازم را برای کنترل بازار و مقابله با گرانفروشی‌ها و افراد سودجو پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: گاهی اوقات شاهد اختلاف فاحش قیمت یک کالای مشابه در دو فروشگاه در یک خیابان یا محله هستیم که این مسأله برای مردم تعجب‌آور و غیرقابل قبول است.

رئیس دستگاه قضا به دادستان‌ها نیز تاکید کرد که با دولت و سازمان تعزیرات همکاری‌های لازم را داشته باشند تا اجازه ندهند افراد سوءاستفاده‌گر، مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند.


رئیس دستگاه قضا با اشاره به تصمیمات و اقدامات دادستانی کل کشور و دیوان عالی کشور در برخورد با تخلف بانک‎ها در دریافت سود، بر لزوم تداوم جدی این روند با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی تأکید کرد.

حجت‎ الاسلام محسنی اژه‎ ای به مسئولان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و دادسرای انتظامی قضات تأکید کرد به صورت موردی به سراغ قضاتی بروند که با وجود روشن بودن پرونده، حکم خلاف شرع و قانون صادر کرده‎اند و از آن‌ها توضیح بخواهند تا معلوم شود خدای ناکرده تصمیم و رأی آن‌ها ناشی از غفلت یا سوءنیت بوده است.

در این نشست، دکتر عیسی زارع‎پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هشدار به مردم درباره کلاهبرداری جدید پیامکی به اسم ابلاغیه قوه قضائیه با شماره‎ های جعلی و لینک‎های الصاقی به پیامک‎ ها، اعلام کرد: قوه قضاییه هیچ پیامکی حاوی لینک یا مطالبه وجه به منظور رؤیت ابلاغیه‎های قضایی برای مردم ارسال نمی‎کند.

وی در ادامه، سرشماره ‎های رسمی قوه قضاییه برای ارسال پیامک عمومی را ۱۰۰۰۴۹، ۱۰۰۰۴۹۰، ۱۰۰۰۴۹۹ و ۵۰۰۰۴۹ اعلام کرد.

حجت‎ الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه برای برخورد با مدیران دستگاه‎هایی که به موقع به کار مردم رسیدگی نکرده و باعث معطل شدن آن‌ها می‎شوند، اعلام کرد از هفته گذشته هیأت‎هایی در تهران و استان‎ها برای بازدید سرزده از اداراتی که بیشترین میزان مراجعات مردمی را دارند اعزام شدند تا با عوامل خاطی در دستگاه‎ها برخورد کنند.
 

وی همچنین از راه اندازی گشت‎ های ویژه مبارزه با گرانفروشی در استان ‎ها با همکاری سازمان بازرسی و ادارت صمت و سازمان تعزیرات از هفته گذشته برای نظارت بیشتر بر بازار خبر داد.


نظر شما