شناسهٔ خبر: 48516528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

در دیدار وزیر خارجه قطر تاکید شد

رییسی: ایران ثابت کرده دوستی قابل اتکا و شریکی مطمئن است

رییس جمهوری منتخب در دیدار با وزیر خارجه قطر با تاکید بر این که ایران ثابت کرده که دوست و شریک مطمئن و قابل اتکا است گفت: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است. شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر دیروز یکشنبه […]

صاحب‌خبر -

 

رییس جمهوری منتخب در دیدار با وزیر خارجه قطر با تاکید بر این که ایران ثابت کرده که دوست و شریک مطمئن و قابل اتکا است گفت: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.
شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر دیروز یکشنبه در تهران با رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت و گو کرد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است، تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، اظهار داشت: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است. وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، اظهار داشت: قطر به دنبال همکاری برای تحکیم روابط دو جانبه و نیز تلاش برای تامین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

دیدار و گفت‌وگوی ظریف با وزیر خارجه قطر
وزیر امور خارجه کشورمان دیروز با وزیر امور خارجه قطر دیدار و تبادل نظر کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز در تهران با یکدیگر دیدار کردند و آخرین تحولات روابط دو جانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.
پاسخ نمایندگی ایران در ژنو به تلاش روزنامه نیوزویک برای تطهیر منافقین
نمایندگی ایران در ژنو اعلام کرد: گروهک منافقین کماکان ماهیت تروریستی خود را حفظ کرده اما غرب تلاش می کند این گروهک را تطهیر کند. مجله نیوزویک به مناسبت برگزاری نشست فرقه تروریستی منافقین در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰، در گزارش به قلم دیوید برننان (DAVID BRENNAN)، با بررسی سوابق و عملکرد تروریستی گروهک منافقین تلاش کرده از زبان عناصر وابسته به این گروهک به اتهامات وارده به منافقین پاسخ دهد.
در این رابطه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو با ارسال مطلبی به نشریه نیوزویک تاکید کرد که گروهک منافقین همچنان ماهیت تروریستی خود را حفظ کرده و در ترور دانشمندان هسته ای ایران با رژیم صهیونیستی همکاری کرده است. بهرام حیدری رایزن نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو، برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ را نشان دهنده عمق انحطاط سیاسی امریکا و ورشکستگی سیاسی و اخلاقی مخالفان جمهوری اسلامی ایران دانسته که به راحتی فریب چنین فرقه تروریستی منفور و رقت انگیز که مرتکب جنایات تروریستی نظیر ترور، بمب گذاری و خرابکاری شده و جان هزار نفر از ایرانیان را گرفته اند، را می خورند. رایزن نمایندگی ایران در ژنو افزود: منافقین ماهیت تروریستی خود را کماکان حفظ کرده و به انجام ترورها در داخل ایران از جمله ترور دانشمندان ایرانی در تبانی با رژیم اسرائیل ادامه داده است. با این حال آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش کرده اند که ماهیت تروریستی این فرقه تروریستی را نادیده گرفته و تطهیر کنند و از آن به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کنند. رایزن نمایندگی ایران در ژنو همچنین اتهامات وارده علیه اسدالله اسدی (دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک) را رد کرده و این اتهامات را بسیار دور از حقیقت دانسته است. وی اتهام زنی‌ها علیه اسدالله اسدی را توطئه ای طراحی شده از جانب گروهک منافقین و برخی سرویس ها دانسته است.
دستور محسنی اژه‌ای برای بررسی مجدد پرونده محکومان آبان ۹۸ و آزادی معترضین خوزستان
رئیس دستگاه قضا در برنامه امروز ملاقات مردمی و دیدار با تعدادی از خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸، از دادستان تهران خواست با بررسی فوری پرونده این نوع محکومان، زمینه آزادی و بخشودگی افراد واجد شرایط را فراهم کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح روز یکشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۰، در محل کار خود با تعدادی از مردم و همچنین خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس قوه قضاییه در پایان این دیدارها به غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و القاصی دادستان تهران مأموریت داد پرونده افرادی که در جریان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دستگیر شده اند را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا افرادی که شرایط قانونی آزادی مشروط یا عفو و بخشودگی دارند، مشمول عفو، بخشودگی و یا آزادی شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: تعدادی از خانواده‌هایی که امروز در این دیدار مردمی با آن‌ها ملاقات کردیم و کسانی که پرونده آن‌ها مشابه پرونده فرزندان آنهاست، شرایط برخورداری از عفو و بخشودگی را دارند.
رئیس دستگاه قضا خطاب به دادستان تهران دستور داد پرونده‌های این نوع محکومان را با فوریت بررسی کند و چنانچه در طول دوره محکومیت حسن رفتار داشته اند و این اطمینان وجود دارد که در صورت آزادی مرتکب جرم نمی‌شوند، نسبت به آزادی مشروط و قرارگرفتن آن‌ها در لیست مشمولان عفو اقدام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین در حاشیه این دیدار در تماس تلفنی با رئیس کل دادگستری استان خوزستان دستور داد هر چه سریع‌تر زمینه آزادی کسانی که در جریان اتفاقات روزهای اخیر در این استان، صرفاً به خاطر اعتراض تحت نظر قرار گرفته اند را فراهم نماید. در جریان ملاقات مردمی دیروز رئیس قوه قضاییه، همسر یکی از محکومان اقتصادی که از مهر ماه سال ۹۶ تاکنون به جرم تحصیل مال نامشروع در زندان به سر می‌برد، با اشاره به اطاله رسیدگی و برخی ابهامات در رسیدگی به این پرونده بانکی خواستار دستور رئیس دستگاه قضا برای تعیین تکلیف آن شد.
طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی در دستور کار مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی را در جلسه علنی بررسی می‌کنند. جلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی طبق اصل (۸۵) قانون اساسی در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس است. گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی، لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر و گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب هم برای دستور جلسات این هفته پیش بینی شده است.

نظر شما