شناسهٔ خبر: 4850598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

گزارش اختصاصی ابنا از جرف الصخر ؛

عصائب اهل الحق؛ بازوی توانمند ارتش در فتح الفتوح عراق/ عبادی: بدون کمک آمریکا موفق شدیم + تصاویر اختصاصی و ویدئو

اختصاصی ابنا

مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق از اصلی‌ترین گروه‌های حاضر در میدان نبرد ماجرای آزادسازی جرف الصخر بود که فرماندهی آنان را حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد طباطبایی» به عهده داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ در حالی که نیروهای غربی موسوم به "ائتلاف ضد داعش" با انجام حملات بی فایده، موجبات تمسخر خود را فراهم آورده و حتی گاهی اسلحه و مهمات به داعشی ها رسانده اند، ارتش عراق با حمایت گروههای شبه نظامی، نیروهای مردمی و عشایر این کشور یکی از بارزترین و بزرگ‌ترین عملیات نظامی خود را با پیروزی به پایان رساند.

این عملیات شامگاه دیروز ـ جمعه دوم آبا‌ن ماه 1393 ـ با نام "عاشورا" و بدون کمک نیروهای غربی آغاز شد که در آن علاوه بر کشته و مجروح شدن حدود 300 تکفیری داعش، منطقه راهبردی و مهم "جرف الصخر" در شمال استان بابل آزاد شد.

ارتش عراق در این عملیات نشان داد که می تواند با پیروی از فرامین مرجعیت بیدار شیعه، از "ائتلاف های یهود و نصاری" بی نیاز شود و با اتکا بر ایمان و شجاعت گروه‌های مقاومت داخلی، پرچم «فان حزب‌الله هم الغالبون» را برافرازد.

نخست وزیر عراق: بدون کمک خارجی جرف الصخر را آزاد کردیم

نخست وزیر امروز شنبه پس از آزادی جرف الصخر از این منطقه بازدید و سخنان مهمی در جمع فرماندهان این عملیات بیان کرد.

«حیدر العبادی» با اعلام اینکه نیروهای عراقی توانستند بدون هیچ کمک خارجی این منطقه را آزاد کنند گفت: ما با این عملیات توانستیم نظر کشورهای خارجی را نسبت به قدرت نیروهای نظامی عراقی عوض کنیم.

وی با تأکید بر متوقف نشدن پیشروی ارتش و نیروهای عراقی افزود: پیشروی به سوی استان الانبار ادامه دارد و آزادی جرف الصخر کلیدی برای آزاد کردن استان الانبار از وجود تروریست ها است. 

عصائب اهل الحق؛ بازوی توانمند ارتش و مرجعیت

در این میان، گروه "عصائب اهل الحق" از اصلی‌ترین گروه‌های حاضر در میدان نبرد بود که به فرماندهی حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمد طباطبایی» معاون دبیرکل این گروه، ارتش را در این فتح بزرگ یاری داد.

عملیات گروه عصائب با نام "انتقام خون ابوکوثر" آغاز شد که طی عملیات‌های مستمر این گروه، ضربات مهلکی بر پیکره گروه‌های تروریستی وارد آمد و ارتش توانست به طور کامل بر شهر "جرف الصخر" و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را از ساختمان‌های شهر پایین کشد.

گفتنی است، شهید «ابوکوثر» یکی از فرماندهان ارشد این گروه اسلامی بود که در بهمن ماه سال 1392 در منطقه جرف الصخر به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

به همین دلیل نیز عصائب اهل الحق عملیات آزاد سازی این شهر را با نام این شهید والامقام کلید زد که به لطف خداوند متعال، رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان این گروه به بار نشست.

تصاویر اختصاصی ابنا از فرمانده و رزمندگان عصائب اهل الحق

تصاویر زیر از «حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی» معاون دبیرکل گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق و نیز رزمندگان این گروه در ماجرای آزادسازی جرف الصخر است:

ویدئویی از این عملیات

ویدئوی زیر، تصاویری از عملیات ارتش و گروههای مسلح عراق برای آزاد سازی جرف الصخر را نشان می دهد:

.................................
پایان پیام/ 226

نظر شما