شناسهٔ خبر: 4850088 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ سوراخي که شايد آبروي ورزش ايران را ببرد

پنجمين دوره مسابقات توسعه جهاني واترپلو در روزهاي سوم تا هشتم خرداد سال جاري به ميزباني تهران برگزار مي شود. حضور 12 تيم از چهار قاره جهان در تهران اتفاقي است که کمتر در تاريخ ورزش هاي گروهي کشور سابقه داشته است.

صاحب‌خبر -

پنجمين دوره مسابقات توسعه جهاني واترپلو در روزهاي سوم تا هشتم خرداد سال جاري به ميزباني تهران برگزار مي شود. حضور 12 تيم از چهار قاره جهان در تهران اتفاقي است که کمتر در تاريخ ورزش هاي گروهي کشور سابقه داشته است.
اما با وجود گذشت چهارماه از تاريخ اعلام خبر اين ميزباني، همچنان مشکلات بسياري فدراسيون شناي ايران را تهديد مي کند. در حالي که فوتباليست ها و اليباليست ها و ورزشکاران بسياري از رشته ها با وجود قراردادهاي ميلياردي باشگاه ها، در غوغاسالاري رسانه اي همچنان وعده پاداش هايشان را طلب مي کنند، هزينه يک ميليارد توماني اين ميزباني هنوز تامين نشده است.
از سوي ديگر مشکلات فني و سخت افزاري استخر 9 دي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران به عنوان محل اصلي برگزاري مسابقات در فاصله يکماه مانده تا شروع بازي ها برطرف نشده است. به طوري که محسن رضواني رئيس فدراسيون شنا، در مصاحبه اي بزرگترين آرزويش را نباريدن باران در روز هاي مسابقه عنوان کرد. چرا که همچنان اين نگراني وجود دارد که در صورت بارش باران سقف استخر 9 دي مجموعه شهيد شيرودي چکه و يا ريزش کند!
حتي تصور سرازير شدن آب در جريان يک دوره مسابقه جهاني در تهران تهديدي است که مي تواند تمام فرصت هاي ميزباني را از بين ببرد. با اين حال مشخص نيست که چرا مسئولان بلند پايه وزارت ورزش و جوانان و همچنين سازمان تجهيز در اين خصوص اقدامي نمي کنند.
خبرهاي رسيده حاکي از آن است که هنوز استخر روباز مجموعه شيرودي که به عنوان محل تمرين تيم ها در نظر گرفته شده نيز تجهيز نيست. اين استخر که زماني بستر درخشش قهرمانان نامي ايران بوده، در سال هاي گذشته تعطيل شده و حالا با خرابي هاي بسياري در تاسيسات بسر مي برد. در حالي که روزشمار معکوس براي آغاز مسابقات جهاني در تهران آغاز شده است و تنها 29 روز تا آغاز مسابقات باقي مانده است، مسئولان وزارت ورزش و سازمان تجهيز مجوز بهره برداري از استخر روباز را به فدراسيون شنا نداده اند.
در مسابقات توسعه جهاني واترپلو که در دهه اول خرداد ماه سال جاري برگزار مي شود 12 تيم از چهار قاره جهان حضور دارند. کاروان هاي ورزشي از گوشه و کنار جهان به تهران مي آيند تا فضاي فرهنگي کشور را رصد کنند. همچنين نمايندگان رسانه اي از شرق و غرب جهان اين مسابقات را زير نظر خواهند داشت. در اين شرايط سوراخ هاي سقف استخر 9 دي و کف استخر روباز شيرودي تهران ممکن است آبروي ورزش و کشور را ببرد.

متاسفانه سوراخ استخرهاي ايران ممکن است در حالي سرباز کند که در سال هاي اخير مسئولان سازمان تجهيز و وزارت ورزش همواره روي مشکلات سخت افزاري سرپوش نهاده اند. نمونه بارز اين موضوع ممنوعيت ورود خبرنگاران به استخر تمرين استاديوم آزادي است. اين استخر که درست به فاصله چند متري از استخر مسابقه قهرماني آزادي تهران قرار دارد، به محلي براي زندگي انواع حيوانات از جمله روباه تبديل شده است. متاسفانه چند سال قبل مسئولان وقت فدراسيون اين استخر را به همراه سونا و ... براي بازسازي تخريب کردند. اما هيچ گاه بازسازي انجام نشد. گوني هاي سيمان، کاشي هاي شکسته، تل هاي شن و ماسه در اين استخر تلنبار شده است. اين در حالي است که حراست مجموعه ورزشي شهيد شيرودي در سال هاي اخير مانع از فعاليت خبرنگاران بويژه رسانه هاي تصويري در اين خصوص مي شود. سرپوش نهادن مسئولان روي خرابي هاي استخر قهرماني آزادي تهران موجب فرسوده تر شدن اين مجموعه شده است. به طوري که بزرگترين استخر قهرماني و استاندارد کشور که روزي محل برگزاري بازي هاي آسيايي بود، امروز بعد از 41 سال نتوانست ميزبان مسابقات توسعه واترپلوي جهان باشد. از اين رو اين مسابقات در استخر 9 دي شهيد شيرودي برگزار مي شود.

مسابقات واترپلو توسعه جهاني (فيناترافي) تهران از سوم تا هشتم خرداد ???? در استخر بين المللي ?دي شيرودي برگزار مي‌شود. سرمربي تيم ملي در اين مسابقات سيروس طاهريان است. وحيد رضايي و عليرضا شهيدي پور هم به عنوان مربي و مربي دروازه‌بانان وي را در امر هدايت ملي‌پوشان همراهي مي‌کنند.

تيم ملي ايران براي حضور پرقدرت در اين رقابت‌ها از اسفند ماه سال گذشته تمرينات متمرکز خود را در استخر ?دي آغاز کرده است.

گروهبندي تيم‌ها در پنجمين دوره مسابقات توسعه جهاني واترپلو تهران- ????:

گروه A: مراکش – مالت – ترينيداد و توباگو – اکوادور – کويت – آذربايجان

گروه B: تونس – اتريش – اروگوئه – گواتمالا – ايران – اندونزي

 

نظر شما