شناسهٔ خبر: 48496749 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اژه ای در بازدید از شعب کشیک ۴ مرکز قضائی تهران؛

تشخیص نوع قرار تأمین با قاضی است

خبرگزاری مهر

رئیس قوه قضائیه با حضور در شعب کشیک ۴ واحد قضائی در پایتخت، در جریان کم و کیف پرونده‌های ارجاعی به این واحدها و نحوه رسیدگی به آنها قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه صبح امروز یکشنبه (۳ مرداد)، از شعب کشیک دادسرای ناحیه ۲۷ تهران (ویژه قتل)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۶ (مجتمع قضائی بعثت) و دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳ (مجتمع قضائی شهید محلاتی) بازدید کرد.

این شعب از شعب کشیک ویژه قضائی بودند که در ایام تعطیلات ۶ روزه پایتخت که از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، به شهروندان خدمات قضائی ارائه می‌کردند.

رئیس قوه قضائیه در جریان این بازدیدها با شنیدن حرف‌ها و درددل های برخی مراجعه‌کنندگان و پیگیری مشکلات آنها، به گفتگو با متهمان و همچنین دادیاران و بازپرسان این واحدهای قضائی پرداخت و در جریان آمار ورودی پرونده‌ها و کم و کیف آنها و نحوه و مدت زمان رسیدگی به هر پرونده قرار گرفت.

محسنی اژه‌ای در گفتگو با دادیاران شعب کشیک، از روند مکاتبات الکترونیکی مراکز قضائی با کلانتری‌ها و همچنین استعلام الکترونیکی سوابق متهمان، کسب اطلاع کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص وقوع جرایم خشن و زورگیری‌ها در ایام اخیر، «حفظ امنیت مردم» را موضوعی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: با کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، با قاطعیت برخورد کنید.

اژه‌ای با اشاره به مسئولیت قاضی در زمینه صدور «قرار»، تصریح کرد: تشخیص نوع قرار تأمین در هریک از عناوین مجرمانه بر عهده قاضی رسیدگی کننده است و اوست که باید در این زمینه نظر نهایی را اعلام کند..

برچسب‌ها:

نظر شما