شناسهٔ خبر: 48489791 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفیر ایران از نخستین مدال آور طلایی ایران قدردانی کرد

سفیر ایران در ژاپن روز یکشنبه در حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک در محل سفارت از جواد فروغی نخستین مدال اور طلایی ایران در توکیو تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر در این مراسم گفت: در این رویداد افتخار بزرگی نصیب ایران شد و فروغی توانست نخستین مدال کاروان و همچنین نخستین مدال تیراندازی را کسب کند و برای ایران افتخار آفرینی کند.

وزیر ورزش ادامه داد: این موفقیت بزرگ را به ملت ایران تبریک می گویم. ما انتظار نداریم در همه رشته ها مدال بگیریم و قهرمان شدن و کسب مدال سخت است.

رییس کمیته ملی المپیک هم اظهار داشت: این طلا که جواد فروغی کسب کرد از چند جهت ارزشمند است این قهرمان از شهر دهلران تلاش کرد و به اینجا رسید و به مردم سخت کوشش ایلام تبریک می‌گویم.

صالحی امیری ادامه داد: تلاش ها به ثمر نشست و تیراندازی به رشته مدال آور اضافه شد. همه نهادها که به کاروان ایران کمک کردند تشکر می‌کنم کسب مدال جواد فروغی انگیزه خوبی را برای کاروان فراهم کرد و امیدواریم این موفقیت ها تداوم داشته باشد.

جواد فروغی نخستین مدال اور کاروان گفت: بالاتر از مدال لبخندی أست که کام مردم را شیرین کرد و این ارزشمند أست امیدوارم این مدال برای سایر رشته ها تکرار شود و با سبد پر تر به کشور باز گردیم.

فروغی روز گذشته در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر ایران را صاحب مدال طلا کرد و به عنوان نخستین مدال آور تیراندازی در تاریخ المپیک لقب گرفت. 

تیراندازی در نهمین دوره حضورش در المپیک صاحب مدال شد.

نظر شما