شناسهٔ خبر: 48486040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سخنگوی ستاد کرونا:

مشاغل در مناطق قرمز به جز گروه یک باید تعطیل باشند/ قطعا تا آخر مهر تمام افراد بالای 40 سال واکسینه خواهند شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، ویروس کووید 19 با هر قدرتی می‌تواند موجب ابتلا و درگیری بیشتری شود.وی افزود: ما طرح‌ مدیریت هوشمند را داریم به طوری که در مناطقی که قرمز اعلام می شود، به جز گروه مشاغل یک بقیه گروه ها باید تعطیل باشند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، ویروس کووید 19 با هر قدرتی می‌تواند موجب ابتلا و درگیری بیشتری شود.

 

ه گزارش صدا و سیما، دکتر علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه وضع ابتلا و بستری ناشی از بیماری کرونا، افزایشی است، افزود: پس از موج چهارم شیوع این بیماری در حالی که هنوز نزولی نشده, وضعیت، صعودی شده است.

 

وی ادامه داد: سویه جدید کرونا یا همان کرونای هندی، قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد اما صرفنظر از سویه ها و جهش های ویروس کووید 19، افزایش ابتلا را پیش از آن که به گردن ویروس بیندازیم باید به گردن خودمان بیندازیم زیرا ذات ویروس, جهش و افزایش قدرت است.

 

 رئیسی اضافه کرد: انتظار جهش های جدید این ویروس را داریم اما سوال اصلی این است که آیا در نوع برخوردمان از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی با گونه و سویه های جهش یافته، تفاوتی وجود دارد؟ خیر، تفاوتی وجود ندارد.

 

وی گفت: هر وقت شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود و تهویه مناسب وجود نداشته باشد و افراد از ماسک استفاده نکنند ویروس با هر قدرتی باعث ابتلا به درگیری بیشتر می شود.

 

وی افزود: ما طرح‌ مدیریت هوشمند را داریم به طوری که در مناطقی که قرمز اعلام می شود، به جز گروه مشاغل یک بقیه گروه ها باید تعطیل باشند.

 

علیرضا رئیسی گفت: با روندی که ما الان در کشور داریم اواخر مهر قطعا شاهد کاهش مرگ‌ومیر خواهیم بود و تا آخر مهر گروه بالای 40 ساله‌ها واکسینه خواهند شد، یعنی تقریبا 22 میلیون واکسن تزریق خواهد شد.

 

وی افزود: گروه‌های پرخطر و مشاغل پرخطر تا پایان مهر واکسینه خواهند شد.

نظر شما