شناسهٔ خبر: 48478105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الشرق الاوسط: مسکو اقدامات خود علیه حملات اسرائیل در سوریه را شدت بخشیده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- الشرق الاوسط نوشت: منابع روسی به احتمال بستن حریم هوایی سوریه به روی هواپیماهای اسرائیلی اشاره کرده اند که در دو روز اخیر به حملات خود در شمال و مرکز سوریه شدت بخشیده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه روسی همچنین نوشت: این موضوع مستقیما با گفتگوهای میان روسیه و آمریکا در ارتباط است که در پی نسشت اول ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ماه گذشته آغاز شده است.

این منبع افزود: مسکو  در گذشته هرگونه واکنش به حملات اسرائیل در سوریه را حساب شده اتخاذ می کرد زیرا تل آویو همه تحرکاتش را با واشنگتن هماهنگ می کرد و این در حالی بود که کانالهای ارتباطی روسیه با واشنگتن قطع شده بود اما تماس های جاری با طرف آمریکایی نشان می دهد که مسکو  مطمئن شده است که واشنگتن از تداوم حملات اسرائیل در سوریه استقبال نمی کند.

همین منبع افزود: اسرائیلی ها احساس کرده اند که پدافند هوایی سوریه فعال شده و عملا همه موشک های شلیک شده منهدم شده است و این موضوع نشانگر تغییر اساسی در سازو کار تعامل روسیه با این پرونده است و هواپیماهای اسرائیلی زمانی است که دیگر وارد حریم هوایی سوریه نمی شوند و از اراضی مجاور اقدام به حمله می کنند و مسکو تدابیر هوایی سوریه را با تامین تجهیزات پدافند هوایی مدرن برای دمشق کامل کرده و کارشناسان روس را روی نظارت مستقیم بر آن گماشته است.

منبع یاد شده افزود: کارشناسان نظامی روس در گذشته در امر مقابله با حملات اسرائیل مشارکت نمی کردند اما اکنون به نظامیان سوریه در این مأمورت کمک می کنند.

منبع الشرق الاوسط در ادامه با اشاره به اینکه این تحول، حامل پیامهای مستقیمی به اسرائبلی هاستمبنی بر انکه اوضاع  تغییر کرده و باید با واقعیت جدید کنار بیاید، خاطرنشان کرد: این تغییر شامل همه اهداف احتمالی درداخل خاک سوریه می شود. مسکو پیش از این معمولا در قبال حملات اسرائیل به سوریه سکوت می کرد در حالی که اکنون از هدف قرار دادن پایگاههای فرماندهی و مراکز مطالعات سوریه که مستقیما زیر نظر مسکو فعالیت می کند، انتقاد می کند.

خبر را در الشرق الاوسط ببینید

نظر شما