شناسهٔ خبر: 48474771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اول قوه قضائیه:

مجازات های قانونی ترک فعل مدیران اصلاح می شود

گرگان- معاون اول قوه قضائیه گفت: متأسفانه تناسبی بین ترک فعل مسئولان با مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون وجود ندارد که برای اصلاح آن تلاش می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مصدق بعدازظهر شنبه در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گلستان اظهارکرد: برنامه قوه قضائیه براساس سند تحولی که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده، تدوین شده و این امر به ویژه در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه در ۶ بند به عنوان اصول راهبردی و نقشه راه تنظیم شده است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه بر اساس این فرامین و براساس سند تحول در حال برنامه ریزی بوده و اصول و حرکت ما هم همین سند راهبردی و سند تحول قضائی است.

وی بیان کرد: در حال تنظیم نقشه راهی به تفکیک استان‌ها هستیم و سعی می‌کنیم برای همه استان‌ها برنامه‌ریزی جدا انجام شده به ویژه در خصوص اطاله دادرسی که مردم با مشکل روبرو نشوند.

مصدق گفت: افق روشنی در زمینه تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی در پیش رو داریم به خصوص که قوه قضائیه با مجریه و مقننه هماهنگ است و همه موانع پیشرفت را در خصوص کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی از پیش رو برخواهیم داشت و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: لایحه‌ای تحت عنوان لایحه اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری تنظیم شده که در شرف رفتن به دولت و مجلس است که در دو ماده آن به ترک فعل مدیران پرداخته شده است.

وی متذکر شد: متأسفانه تناسبی بین ترک فعل مسئولان با مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون وجود ندارد که برای اصلاح آن تلاش می‌کنیم.

نظر شما