شناسهٔ خبر: 48474075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طالبان برنامه‌ريزي براي حمله به کابل را تکذيب کرد

صاحب‌خبر -
طالبان برنامه‌ريزي براي حمله به کابل را تکذيب کرد
خبرگزاری آریا- سهیل شاهین گفت، ما تصمیمی برای انحصار قدرت نداریم، زیرا هر دولتی که در گذشته برای تحقق چنین هدفی تلاش کرده، موفق نشده است و ما نمی‌خواهیم این معادله شکست خورده را تکرار کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الجزیره، سخنگوی طالبان افغانستان، برنامه ریزی این گروه برای حمله به کابل پایتخت این کشور را تکذیب کرد.
سهیل شاهین گفت، ما تصمیمی برای انحصار قدرت نداریم، زیرا هر دولتی که در گذشته برای تحقق چنین هدفی تلاش کرده، موفق نشده است و ما نمی‌خواهیم این معادله شکست خورده را تکرار کنیم.
سهیل شاهین افزود: دولت فعلی خواهان توافق نیست، بلکه از ما می‌خواهد تسلیم شویم و دولت آن‌ها همان طور که هست به کارش ادامه دهد. چنین رویکردی عملگرا و واقع بینانه نیست. همه افغان‌ها باید با تشکیل دولت جدید که جایگزین دولت کابل خواهد شد، موافقت کنند. این دولت باید مورد قبول همه افغان‌ها باشد.
وی خاطر نشان کرد: ما برنامه ریزی برای حمله به کابل نداریم.
 
برکناری اشرف غنی، پیش‌شرط آتش‌بس نیست
در همین حال سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، مشروط شدن برقراری آتش بس در افغانستان را به برکناری اشرف غنی رئیس جمهور این کشور تکذیب کرد.
محمد نعیم گفت، ما پیش شرط برکناری اشرف غنی را برای آتش بس در افغانستان تعیین نکرده ایم.
محمد نعیم افزود: بعضی رسانه ها، اظهارات سخنگوی طالبان را به صورت نادرست، تفسیر کردند. بحث بر سر نظام آینده افغانستان بود که در توافقنامه بین طالبان و آمریکا هم وجود دارد. شورای امنیت هم این توافقنامه را تایید کرد. بر اساس این توافقنامه، در آینده باید نظام جدید اسلامی در افغانستان تشکیل شود.

نظر شما