شناسهٔ خبر: 48472339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آتش سوزي گسترده در جنگل هاي روسيه

صاحب‌خبر -
آتش سوزي گسترده در جنگل هاي روسيه
خبرگزاری آریا- آتش سوزی‌های گسترده منطقه‌ای در شمال روسیه را در بر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، اراضی جنگلی منطقه کارلیا در شمال روسیه دچار حریق شده است.
مقامات می‌گویند هم اکنون 30 کانون آتش سوزی در منطقه‌ای به وسعت 9 هزار هکتار در مجاورت مرز فنلاند وجود دارد. روز پنج شنبه به علت این آتش سوزی‌ها وضع فوق العاده اعلام شد.

ادامه آتش سوزی در سه ایالت آمریکا
در خبری دیگر از پیامد تغییرات آب و هوایی در جهان ، آتش سوزی در سه ایالت اورگان، مونتانا و آیداهو در آمریکا با آغاز وزش باد شدت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، تیم‌های ضربت که در مهار آتش سوزی عظیم در ایالت اورگان آمریکا پیشرفت خوبی داشتند، روز جمعه مجددا با هوای خشک و پرباد مواجه شدند. این در حالی است که شیوع بیماری کووید-19 در میان آتش نشان‌ها مشکل تازه‌ای را در مهار این آتش سوزی سه هفته‌ای ایجاد کرده است.
اداره مدیریت زمین آمریکا گزارش داد روز پنجشنبه در ایالت مونتانا با تغییر ناگهانی مسیر باد، آتش به سمت مواضع آتش نشانان شعله ور شد که در نتیجه پنج آتش نشان زخمی شدند.
این دو اتفاق زمانی روی داد که هواشناسی آمریکا هشدار‌هایی برای جنوب-مرکز اورگان، بخش‌های زیادی از مونتانا و بخشی از شرق ایالت آیداهو صادر کرده بود.
به گزارش مرکز ملی رابط آتش نشانی، بیش از 80 آتش سوزی بزرگ در این سه ایالت و 10 آتش سوزی دیگر نیز در غرب آمریکا ادامه دارد.
آتش سوزی در اورگان از اوایل ماه ژوئیه آغاز شده است.
از روز جمعه آتش بیش از 162 هزار هکتار را سوزانده و دست کم 67 خانه را نزدیک مرز کالیفرنیا تخریب کرده و موجب شده است حدود دو هزار نفر خانه‌های خود را ترک کنند و آواره شوند.
به گفته کارشناسان، این آتش سوزی بر اثر برخورد صاعقه ایجاد شده، اما پنج روز بعد در تاریخ 6 ژوئیه شناسایی و گزارش شده است.
این سومین آتش سوزی بزرگ در اورگان از سال 1900 است.
به گفته مقامات، مسئولان مقابله با آتش سوزی با چالش دیگری نیز مواجه هستند - شیوع ویروس کرونا که آن‌ها را مجبور کرده است دست کم 9 آتش نشان را که به کووید-19 مبتلا شده اند، قرنطینه کنند. این تعداد ممکن است در مقایسه با 2300 پرسنل آتش نشانی که با آتش مبارزه می‌کنند کم باشد، اما شیوع آن موجب تحقیقات مقامات بخش بهداشت اورگان شده است که به اقدامات احتیاطی بیشتری منجر خواهد شد.

نظر شما