شناسهٔ خبر: 48439509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پدافند هوایی سوریه با حمله اسرائیل به غرب حمص مقابله کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع رسمی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یکی از مناطق واقع در غرب سوریه و موفقیت پدافند هوایی این کشور در انهدام بیشتر موشک های دشمن خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در استان حمص در مرکز این کشور بامداد امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی کشورش به مقابله با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی «القصیر» در حومه غربی این استان پرداخته و شماری از موشک های شلیک شده را ساقط کردند.

به دنبال آن نیز، یک منبع نظامی سوری در گفت و گو با «سانا» اظهار داشت: نزدک ساعت ۱:۱۳ بامداد امروز (۲:۴۳ دقیقه بامداد به وقت تهران) دشمن اسرائیلی یک تجاوز هوایی را از شمال شرق بیروت انجام داد و برخی نقاط در منطقه القصیر در حومه حمص را هدف گرفت.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده، در این باره همچنین تاکید کرد که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با موشک های رژیم صهیونیستی پرداخته و بیشتر آنها را ساقط کردند در حالی که خسارت ناشی از این حمله نیز تنها مادی بوده است.

در همین حال، خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه گزارش داد که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه در حال مقابله با موشک های رژیم صهیونیستی هستند که از فراز خاک لبنان شلیک شدند تا برخی اماکن نظامی در حومه شهر حمص را هدف قرار دهند.

منبع مذکور که نام وی نیز فاش نشده، در گفت و گو با این خبرگزاری ضمن تاکید بر این که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه توانستند بیشتر موشک های رژیم صهیونیستی را پیش از رسیدن به هدف خود ساقط کنند، اعلام کرد که در حال حاضر، خسارت های ناشی از این تجاوز نظامی در دست بررسی است.

خبرنگار اسپوتنیک در منطقه مرکزی سوریه نیز به نوبه خود خاطر نشان ساخت که استان حماه در مرکز این کشور هدف هیچ گونه حمله ای قرار نگرفته و صدای انفجارهای شنیده شده در حومه غربی این استان نیز، ناشی از مقابله سامانه های پدافند هوایی ارتش با تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به حومه غربی استان حمص بوده است.

این در حالی است که کمتر از ۵۰ ساعت از آخرین تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه می گذرد جایی که در واپسین ساعت شامگاه دوشنبه به وقت محلی نیز، منطقه «السفیره» در حومه جنوب شرقی استان مرزی حلب در شمال غرب این کشور، هدف موشک های این رژیم قرار گرفته و سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه نیز به مقابله با آنها پرداخته و بیشترشان را ساقط کردند.

خبر اصلی را در سانا و اسپوتنیک ببینید

نظر شما