شناسهٔ خبر: 48429729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مسکو:

سوریه هفت فروند موشک اسرائیل را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه شب در واکنش به مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات موشکی رژیم صهیونیستی تأیید کرد که هفت فروند موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی توسط این پدافند منهدم شده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| معاون مدیر مرکز آشتی روسیه مستقر در حمیمیم در شمال غرب سوریه در این باره گفت: چهار فروند جنگنده اف 16 اسرائیل ساعت 23:39 دقیقه دوشنبه 19جولای ( 28 تیرماه)  وارد حریم هوایی سوریه و وارد آسمان منطقه التنف شدند که در کنترل نظامیان آمریکایی قرار دارد.

 

به گزارش ایرنا، این نظامی روسی افزود: جنگنده‌های اسرائیلی 8 موشک به جنوب شرق شهر حلب شلیک کردند که 7 موشک با سامانه‌های  "بانتسیر إس" و"بوک إم 2" ضد موشکی روسیه که در اختیار نیروی هوایی سوریه بود منهدم شد.

 

کولت گفت: موشکی که به هدف خورده است، مرکز پژوهش‌ها در شهر السفیره در حومه حلب را هدف قرار داده است.

 

وزارت امورخارجه سوریه نیز در واکنش به این حمله در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد مجدداً، این شورا را در جریان مسئولیت‌ خود براساس منشور سازمان ملل قرار داد و خواستار محکوم کردن حملات اسرائیل به خاک سوریه شد.

 

رسانه‌های سوری شب گذشته از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطفه السفیره در حومه جنوبی استان حلب خبر داده بودند.

 

این حمله نخستین حمله هوایی رژیم صهیونیستی پس از برکناری بنیامین نتانیاهو از قدرت وسرکارآمدن دولت ائتلافی جدید صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

نظر شما