شناسهٔ خبر: 48428876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: کشاورزان برای جبران خسارت‌های ناشی از بی‌آبی به حمایت نیاز دارند

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: بعضی کشاورزان بسیار آسیب دیدند لذا مسئولان راهکارهایی اتخاذ کنند که آسیب‌ها جبران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در سخنرانی پیش از نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: عید قربان، عید بندگی و تسلیم خدا بودن است؛ خداوند در پی آن جریانی که برای حضرت ابراهیم(ص) به وجود آورد چیزی جز تسلیم بودن از او نمی‌خواست و آن حضرت هم تسلیم خدا شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز بسیاری از بشریت تسلیم خدا و احکام خدا نیستند تصریح کرد: امام موسی‌ابن جعفر(ع) فرمودند هرگاه که مردم گناهان جدیدی انجام دهند خداوند بلای جدیدی نازل می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به شیوع کرونا در جهان افزود: شاید یکی از عواملی که امروز این بلای خانمان‌سوز دنیای بشریت را فرا گرفته است در واقع نتیجه گناه و کردار انسان‌ها است و امروز بشر مرتکب گناهانی می‌شود که در طول تاریخ بی‌سابقه است و بعضی حکومت‌ها نیز همواره‌ به بشر ظلم می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت حمایت از بخش کشاورزی در گیلان گفت: وزرای صمت و جهاد کشاورزی اگر در این فصل برنج وارد کشور کرده‌اید فعلاً به بازار عرضه نکنید تا کشاورز شمالی بتواند برنجش را بفروشد از طرفی هزینه‌های کشاورزی بالا رفته و کشاورز‌ با مشکلات آب هم درگیر بوده است و نیاز به حمایت دارد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان مسائل مربوط به بیمه کشاورزان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال بعضی کشاورزان حدود 30 تا 40 درصد آسیب دیدند لذا مسئولان بیمه‌ راهکارهایی اتخاذ کنند که آسیب‌های کشاورزِ آسیب‌دیده جبران شود و مشکلی برای بیمه نداشته باشند.

انتهای پیام/612/ ت

نظر شما