شناسهٔ خبر: 48406927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله اسرائیل به جنوب شرق حلب

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع رسمی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یکی از مناطق واقع در شمال غرب سوریه و مقابله پدافند هوایی این کشور با آن خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در استان حلب در شمال غرب این کشور در نخستین ساعات بامداد امروز (سه شنبه) اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی کشورش شامگاه سه شنبه به وقت محلی، با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه «السفیره» در حومه جنوب شرقی این استان مرزی مقابله کردند.

به دنبال آن نیز، یک منبع نظامی سوری در گفت و گو با «سانا» در این باره اظهار داشت: در ساعت ۲۳:۳۷ شامگاه دوشنبه (۱:۰۷ دقیقه بامداد سه شنبه به وقت تهران) دشمن اسرائیلی یک تجاوز هوایی به سمت جنوب شرق حلب انجام داد جایی که برخی نقاط در منطقه السفیره را هدف گرفت؛ سامانه های پدافند هوایی ما به مقابله با موشک های دشمن پرداخته و بیشتر آنها را ساقط کردند در حالی که هم اکنون نتایج تجاوز در دست بررسی است.

در همین حال، برخی منابع در گفت و گو با شبکه خبری «المیادین» از سرنگونی همه موشک هایی خبر دادند که به گفته آنها، «کارخانه های دفاع و مرکز تحقیقات علمی» در حومه جنوبی استان حلب را هدف گرفته بودند.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) نیز به نوبه خود مدعی شد که رژیم صهیونیستی برخی مواضع نظامی نیروهای نظام حاکم در این کشور را هدف قرار داده که انبارهای اسلحه و پایگاه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبه نظامیان وابسته به ایران را در بر می گیرد و در نتیجه آن نیز، صدای چندین انفجار شدید از منطقه السفیره در حومه شرقی استان حلب شنیده شده است.

این نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در سوریه در ادامه نیز ادعا کرد که این نخستین حمله رژیم صهیونیستی پس از پایان دوره زمامداری «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق این رژیم به شمار می آید و در جریان آن نیز، منطقه «جبل الواحه» در نزدیکی «مرکز تحقیقات علمی و کارخانه های دفاع» وابسته به نظام حاکم در منطقه السفیره در حومه حلب را قرار داده جایی که در آن جا، یک پایگاه ایرانی و انبارهای اسلحه متعلق به آن وجود دارد و در نتیجه حمله نیز تخریب شده بدون آن که تاکنون اطلاعاتی در رابطه با تلفات جانی احتمالی حمله دریافت شده باشد.

خبر اصلی را در سانا، المیادین و دیده‌بان حقوق‌بشر ببینید

نظر شما