شناسهٔ خبر: 48404348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی ۶ روزه اصفهان را تصویب نکرد

گروه استان‌ها-سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه ستاد استانی کرونا، اظهار داشت: مشابه تعطیلی کرج و تهران برای سایر استان‌ها مطرح شد ولی ستاد ملی با این تعطیلی برای سایر استان‌ها از جمله اصفهان موافقت نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست ستاد استانی مقابله با کرونا از ساعتی پیش برگزار شد و حجت‌الله غلامی در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به مصوبات این جلسه، اظهار داشت: جلسه ستاد با گزارش کامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان برگزار شد و متاسفانه استان اصفهان در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی افزود: تعداد بیماران و بستری‌ها 3 برابر نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و این افزایش می‌تواند در آینده بسیار نزدیک تمامی تخت‌های بستری را اشغال کند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه تشدید و کنترل رعایت‌ها در دستور کار جلسه امروز بود، گفت: مقرر شد از فردا به صورت ویژه همه محدودیت‌هایی که طبق دستورالعمل‌ها ابلاغ شده بود توسط همه دستگاه‌های اجرایی با نظارت بهداشت و درمان به اجرا در بیاید.

وی ادامه داد: موضوع واکسیناسیون هم پیشرفت خوبی دارد و چند روز گذشته روزانه 25 هزار نفر در مراکز مصلی، پل شهرستان و سایر مراکز تجمیعی واکسن کرونا تزریق می‌شود و تا مرداد ماه به مرز 50 سال خواهیم رسید.

غلامی تصریح کرد: تعطیلی کرج و تهران برای سایر استان‌ها مطرح شد و ستاد ملی با این تعطیلی برای سایر استان‌ها موافقت نکرد، پیشنهاد اصفهان هم داده شد ولی هیچ تعطیلی مشابه تهران و کرج برای اصفهان نداریم و بنابراین روال قبل ادامه دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه فقط تعطیلی پنج‌شنبه در استان وجود دارد، اظهار داشت: همچنان ادارات دولتی روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند و مقرر شد صنف هم در روزهای پنج‌شنبه به طور کامل تعطیل کنند.

وی افزود: مراسم دعای عرفه در گلستان شهدا برگزار  و به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود، برگزاری مراسم عرفه همانند سال گذشته در اماکن روباز با رعایت فاصله گزاری اجتماعی و دستورالعمل‌های خاص بعد از اخذ مجوز از بهداشت و درمان و تعییم مسئول برگزاری مراسم مجاز خواهد بود.

انتهای پیام/166/ی

 

نظر شما