شناسهٔ خبر: 48402510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

یمن: عربستان به دشمن مسلمانان تبدیل شده است

باشگاه خبرنگاران

انجمن علما و وزارت ارشاد یمن ضمن انتقاد از محدود شدن حج به بهانه کرونا، اعلام کردند این اقدام نشان داد که عربستان به دشمن مسلمانان تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -
به نقل از مرکز رسانه‌های انصارالله، انجمن علمای یمن و وزارت ارشاد بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و در آن گفتند: تصمیم رژیم سعودی برای جلوگیری از حج تمتع مسلمانان جهان، احساسات میلیون‌ها مسلمان را برانگیخته و به روشی بی سابقه در تاریخ مانعی در مقابل بیت الحرام است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ممنوعیت حج و سیاسی شدن آن به دست رژیم سعودی به نفع دشمنان و همچنین شاهدی بر این است که این رژیم وهابی در خدمت به دشمنان مسلمانان گام برمی‌دارد.

انجمن علمای یمن و وزارت ارشاد این کشور سکوت بسیاری از کشور‌ها و ارگان‌های اسلامی در مورد تحریم حج به وسیله رژیم سعودی را به بهانه‌های واهی، محکوم کرد.

«فواد ناجی» معاون وزیر ارشاد و امور حج و عمره یمن نیز در این باره گفت: رژیم سعودی سدی بین امت اسلامی و ارکان دین آن‌هاست.

او اضافه کرد: جای تاسف دارد که می‌بینیم در این روز بزرگ و کوه عرفات از مستکبر ستیزان و میهمانان بیت الله الحرام خالی شده است.

فواد ناجی افزود: که کشور‌های جهان به صورت کلی و جزئی محدودیت‌های کرونایی علیه شهروندان خود را لغو کرده‌اند، ولی عربستان همچنان مانع از زیارت مردم به بیت الله الحرام می‌شود.

معاون وزیر ارشاد و امور حج و عمره یمن افزود: «رژیم سعودی، پذیرای مسافرانی از سراسر جهان است و جشن‌های فسادآمیز و بدون قید و بی‌ضابطه برگزار می‌کند. این اقدام، تعطیل کردن حج را زیر سوال می‌برد».

این مقام یمنی همچنین تاکید کرد: جلوگیری عربستان سعودی از سفر کسانی که واکسن کرونا زده‌اند، انگیزه‌های این کشور را برملا می‌کند.

پیشتر وزارت حج عربستان اعلام کرد در سایه ادامه همه گیری کرونا در جهان و ظهور جهش‌های جدید این ویروس، افراد مجاز برای شرکت در انجام مناسک حج سال ۱۴۴۲ هجری قمری تنها شهروندان و افراد مقیم داخل عربستان اند که تعداد آن‌ها نیز تنها ۶۰ هزار حاجی خواهد بود.

نظر شما