شناسهٔ خبر: 48396848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بهترین روش شناسایی کرونا چیست؟

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که سویه دلتا تاثیری براحتمال تست منفی کاذب کرونا ندارد، گفت: تغییراتی که در سویه دلتای کووید ۱۹ ایجاد شده به هیچ عنوان نتیجه تست‌های ملکولی پی سی آر (pcr) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، علیرضا ناجی با بیان این که اظهار نظرهایی مبنی بر این که تست های ملکولی پی سی آر سویه دلتای کووید ۱۹ را نمی تواند شناسایی کند، را بی پایه و اساس دانست و خاطرنشان کرد: این ادعا با مبنای تست های آزمایشگاهی مغایرت دارد.

وی از صحت و کارایی عملکرد تست‌های تشخیصی پی سی آر خبر داد و افزود: تغییراتی که در سویه دلتا covid-۱۹ایجاد شده به هیچ عنوان نتیجه تست های ملکولی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید کرد: تست های پی سی آر همچنان بهترین روش برای شناسایی ابتلا به کرونا هستند.

ناجی با بیان این که در ۱۶ ماهه گذشته و با شیوع کرونا در برخی موارد تست های منفی کاذب هم گزارش شده است، توضیح داد: این موضوع ارتباطی به ماهیت و عملکرد کیت های تشخیصی ندارد، بلکه دلایل عدیده دیگری در منفی شدن کاذب این تست ها دخیل هستند.

وی ادامه داد: اندازه نمونه برداشت شده، نحوه نمونه گیری، مهارت کافی و این موضوع که در چه دوره ای از بیماری تست کرونا گرفته شود از جمله فاکتورهایی است که در ابتلا و یا عدم ابتلای فرد به بیماری اثر گذار است.

از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی تاکید کرد: عوامل مختلفی می تواند سبب بروز خطا در نتیجه تست‌ها ‌شود و این موضوع ارتباطی به سویه دلتای کووید ۱۹ ندارد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید کرد: تست‌های منفی الزاما به‌معنی نداشتن بیماری نیست بنابراین اگر چنانچه علایم بیماری یا سرماخوردگی دارید، این علایم را جدی بگیرید.

برچسب‌ها:

نظر شما