شناسهٔ خبر: 48381296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زنگنه: توافق در اوپک پلاس/ ظرف ۱۵ ماه آینده، ۵.۸ میلیون بشکه به تولید نفت اضافه می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس توافق با اوپک پلاس ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت افزایش پیدا می‌کند، گفت: ظرف ۱۵ ماه آینده، ۵.۸ میلیون بشکه به تولید نفت اضافه می‌شود.

به گزارش شفقنا، بیژن زنگنه امروز بعد از نوزدهمین نشست اوپک پلاس، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۰ روز پیش به دلیل مخالفت امارات جلسه هجدهم به تعویق افتاد، ادامه داد: اکنون با تغییر مبنای تولید، به توافق رسیدیم و بر اساس این توافق ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: این بحث با امارات، ربطی به بازگشت نفت ایران به بازار ندارد.

زنگنه تاکید کرد: در مجموع ظرف ۱۵ ماه آینده، ۵.۸ میلیون بشکه به تولید نفت اضافه می‌شود و اول سپتامبر جلسه بعدی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تمام این بحث ها بازگشت ایران پدیده مهمی است و اوپک پلاس نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد، گفت: میزان افزایش تولید صادرات نفت ایران با رفع تحریم‌ها بسیار زیاد است.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به تصمیم اوپک پلاس، قاعدتا قیمت‌ها به سمت بالا نمی رود اما عدم توازنی اتفاق نخواهد افتاد.

زنگنه افزود: اوپک پلاس باید مقدار تولیدی را که کاهش داده بود، به بازار باز گرداند و با توجه به رشد اقتصاد جهانی این اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: اگرچه قیمت های بالای نفت در کوتاه مدت جذاب است اما با توجه به افزایش تولید نفت های گران قیمت، در زمان طولانی خبر خوبی نیست.

پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرد: تولیدکنندگان بزرگ ائتلاف نفتی اوپک پلاس که متشکل از کشورهای صادرکننده نفت و تولیدکنندگان مستقل به رهبری روسیه است، بر سر تولید نفت به توافق اولیه دست یافتند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این خبرگزاری به نقل از یک منبع در اوپک پلاس گزارش داد: تولیدکنندگان عمده نفت در این ائتلاف به توافق اولیه ای برای افزایش تدریجی تولید تا دسامبر و تمدید توافق کنونی تا پایان ۲۰۲۲ دست یافتند.

سازمان کشورهای صار کننده نفت (اوپک) در ساعات آتی جلسه ای مجازی برگزار می کنند تا به بررسی اختلافات فیمابین درباره سهمیه های تولید بپردازند.

نظر شما