شناسهٔ خبر: 48353515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستاوردهای سفر نمایندگان تهران به شرق استان هرمزگان چه بود؟

گروه استانها-سفر ۳ نفر از نمایندگان مردم تهران به شرق هرمزگان دارای تصمیمات و مصوباتی بود که اجرایی شدن آنها می‌تواند حاکس تحولات بسیاری برای مناطق محروم شرق هرمزگان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، با دعوت حسین رئیسی نماینده مردم میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد 3 تن از نمایندگان استان تهران، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس و احمد نادری نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس راهی شرق هرمزگان شدند.

در سفری فشرده نمایندگان از 5 شهرستان حوزه انتخابیه شرق هرمزگان بازدید کردند و در ذیل این بازدیدها تصمیماتی نیز گرفته شد که بایستی در تهران به صورت ملی پیگیری شود.

شرق هرمزگان یکی از مناطقی در کشور است که کلکسیونی از مشکلات را در خود جای داده است؛ از لحاظ محورهای مواصلاتی، جاده‌های این مناطق از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند؛ در بحث بهداشت و درمان فاصله بسیاری با شاخص‌های وزارت بهداشت وجود دارد و درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت بسیاری هنوز ساخته نشده است؛ بشاگرد و جاسک نماد محرومیت در کشور هستند، کشاورزان در این مناطق در کشت محصولات خود ضررهای فراوانی دیده‌اند؛ مردم در صید و صیادی مشکل دارند و از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی هم این منطقه بسیار ضعیف و محروم است.

درصد محرومیت در شرق هرمزگان به حدی عمیق است که سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پس از بازدید از این منطقه در توئیتر خود مشکل اساسی شرق هرمزگان را نداشتن سرپناه برای مردم دانست.

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: ما 2 روز در خدمت همکاران از حوزه انتخابیه تهران بودیم و از هر 5 شهرستان شرق استان بازدید انجام شد و مسائلی هم به استحضار نمایندگان رسید و تصمیماتی نیز گرفته شد.

وی افزود: مهم ترین هدف از اجرای این بازدیدها ساماندهی وضع اشتغال مردم در شرق هرمزگان بود؛ در حوزه‌های صید و صیادی، کشاورزی، تجارت و بازرگانی مسائل به شدت بررسی شد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس بیان کرد: در این 2 روز از حاشیه‌های شهر رودان و میناب، شهر بیکاه و روستاها بازدید شد و بنا است به محض رسیدن به تهران کمیته‌ای در مجلس برای پیگیری مصوبات سفر نمایندگان به شرق هرمزگان تشیکل شود.

وی اضافه کرد: در حوزه صید و صیادی هرمزگان قرار شد مشکل صدور مجوز صیادان شرق هرمزگان با توجه به دستوری که وزیر جهاد کشاورزی قبلا داده بود حل شود و نمایندگان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

رئیسی تصریح کرد: کمبودهای بسیاری در مسائل بهداشتی و خانه‌های بهداشت روستایی وجود داشت و بسیاری از خانه‌های بهداشت که بنا بوده ساخته شود عملیاتی نشده بود این موضوعات نیز قرار شد پیگیری شود و یک سری مشکلات معیشتی برای مردم وجود داشت و همچنین برخی از مردم سرویس بهداشتی نداشتند که مصوب شد توسط کمیته امداد تامین شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان با اشاره به توئیت سید نظام الدین موسوی در رابطه با شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: در شرق هرمزگان برخی از مردم در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که سطح زندگی در آنجا به حدی پایین است که نمی‌توان از آنها را مسکن دانست لذا سرپناه و بی سرپناهی یکی دیگر از مشکلات در این منطقه است.

انتهای پیام/865/ی

نظر شما