شناسهٔ خبر: 48314429 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

۵ نکته برای اینکه در ترید ارز دیجیتال شکست نخوریم

تریدر یا معالمه گر رمزارز به کسی اطلاق می‌شود که از تغییرات کوتاه‌مدت بازار ارزهای دیجیتال، و دیگر ارزها و توکن‌های ارزشمند آنلاین سود ببرد. هدف اینجا روشن است، اینکه هنگامی‌که قیمت ارزها پایین است فرد اقدام به خرید کند و در صورت رشد ارزش، اقدام به فروش.

صاحب‌خبر -

1- درک رابطه میان ریسک و سود

یک معامله‌گر رمزارز موفق باید رابطه میان ریسک و سود را به ‌خوبی درک کند. مدیریت ریسک عنصر تعیین‌کننده بی‌ثباتی و احتمال بازده منفی در یک معامله به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، یک معامله‌گر موفق هیچ‌وقت نباید از ریسک هراس باشد، چراکه همیشه رابطه مثبت و معنی‌داری میان ریسک و سوددهی در معامله وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، هر چه ریسک بزرگ‌تر، سود بیشتر، البته اگر به موقع سر از آب بیرون بیاورید.

2- تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید

معامله‌گران برای شناسایی و پیش‌بینی روند و الگوهای تغییر در ارزش یک ارز به تحلیل‌های تکنیکال وابسته هستند. این‌گونه تحلیل‌ها به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند تا سطح‌های کلیدی مقاومت و حمایت از سرمایه خود را بشناسند. از این طریق فرد می‌تواند اطلاعات لازم درباره بازه زمان ورود و خروج از یک بازار یا معامله را در دست داشته باشد. «روندها» اشاره به جهت و مسیر کلی ترسیمی از یک رمزارز دارد.  اپ‌ترندها مجموعه‌ای از روندهای افزایشی (نقطه مقاومت) و کاهشی (نقطه حمایت) در قیمت یک رمزارز هستند. یک تحلیل تکنیکی فوق‌تخصصی شامل ابزارهای اصلاحی فیبوناچی، میانگین‌های محرک و باند بولینگراست.

-ابزارهای اصلاحی فیبوناچی: نحوه عملکرد ابزارهای اصلاحی فیبوناچی به این صورت است که 2 نقطه متضاد هم (معمولاً بالاترین و پایین‌ترین نقطه‌ها در جدول ارزشی یک رمزارز) را برداشته و فاصله عمودی میان این دو را با استفاده از نسبیت‌های فیبوناچی: 23.6%، 38.2%، 50%، 61.8% و 100% به دست می‌آورد. سپس خطوط افقی که می‌توانند نشان‌دهنده نقاط مقاومت و حمایت باشند کشیده می‌شوند.

-میانگین‌های محرک: میانگین‌های محرک یک اندیکاتور رایج در تحلیل‌های تکنیکال می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان قیمت واقعی یک رمزارز را با جداسازی تغییرات و نوسانات ناگهانی نسبت به روند و ترند کلی در ارزش آن به دست آورد. میانگین‌های متحرک ساده (SMA) میانگین‌ قیمت را در بازه زمانی مشخصی برآورده می‌کند، و میانگین‌های متحرک نمایشی (EMA) تمرکز و اهمیت بیشتری به قیمت‌های اخیر اختصاص داده می‌شود.

-باند بولینگر: در این روش دو باند یا خط که در بالا و پایین میانگین متحرک ساده ترسیم شده‌اند کانالی را به وجود می‌آورند که بسیاری از معامله‌گران هسته کار خود را بر مبنای آن گذاشته‌اند، به این معنی که هنگامی‌که قیمت رمزارز به باند پایینی نزدیک می‌شود دست به خرید و در صورت نزدیک شدن قیمت به باند بالایی دست به فروش می‌زنند.

3- اطلاعات خود را در اخبار و ترند ارز دیجیتال بروز کنید

به دلیل تأثیری که بحث و گفتگوهای جامعه معاملات و رویدادهای خبری مرتبط با موضوع بر روی ارزش رمزارزها دارند، یک معامله‌گر همواره باید در این باره به روز و آگاه باشد. اخبار و همچنین شایعات می‌توانند تأثیر بسزایی در بازار ایجاد کنند، و در نتیجه فرصت‌های معاملاتی پرسودی را برای معامله‌گران هشیار فراهم کنند. معامله‌گرهای موفق با فعالیت مداوم در جامعه بلاکچین، و اطلاع از اخرین آخبار بازار، از قدرت اطلاعات به نفع خود استفاده کرده و از دیگران پیشی می‌گیرند.

2

4- به موقع جلوی ضرر را بگیرید

در مبادله سرمایه‌های دیجیتال ابزارهای متنوعی تعبیه شده‌اند تا فرد معامله‌گر با استفاده از آنها از اشتباهات و از کنترل خارج شدن معاملات جلوگیری کند؛ از جمله این ابزارها می‌توان به دستورات ایجاد خط ‌قرمزها و توقف ضرر اشاره کرد. معامله‌گران رمزارزها باید به دستورات مختلف و تکنیک‌های کاهش ضرر تسلط داشته باشند.

 علی‌رغم دستور خرید معمولی «بازار»، دستورات نسب خط قرمز و محدودیت به معامله‌گر کمک می‌کند تا مبلغ حداکثری را به‌عنوان بیشترین قیمتی که حاضر است برای یک رمزارز بپردازد مشخص کند. این تکنیک باعث جلوگیری از پرداخت بیش از حد موردنظر در صورت افزایش قیمت هنگام ثبت سفارش می‌شود. دستورات توقف ضرر نیز به معامله‌گر کمک می‌کند تا محدودیت خاصی را برای حداقل ارزش رمزارز تعیین کند، در این صورت اگر ارزش رمزارز از حداقل مشخص شده پایین‌تر برود این دستور به‌صورت اتوماتیک سرمایه فرد را می‌فروشد تا از ضرر بیش از حد و غیرمنتظره جلوگیری شود.

5- هیجاناتتان را کنترل کنید

یک معامله‌گر رمزارز باید عواطف خود، به‌خصوص ترس و طمع، را به‌خوبی درک کند. کنترل عواطف و احساسات، تفاوت کلیدی میان معامله‌گران موفق رمزارز با دیگران است. ترس و طمع از جمله عواطف بسیار قوی هستند که می‌توانند قوه قضاوت فرد را کدر و مخدوش کنند، و در نهایت منجر به تصمیم اشتباه شوند. معامله‌گران موفق باید یاد بگیرند تا عواطف خود را کنترل کرده و همواره به استراتژی معامله خود پایبند باشند.

امیدواریم این لیست مبنا و اساس موفقیت در معامله رمزارز را به شما نشان داده باشد. باید همیشه به‌خاطر داشته باشید که مهم نیست چقدر معامله‌گر خوبی هستید، همه ما گاهی اوقات دچار سردرگمی و اشتباه می‌شویم و مقداری از سرمایمان را از دست می‌دهیم. معامله‌های بد هم بخشی از این بازی هستند، موفقیت تعریف ساده‌ای دارد، اینکه شما بیشتر از اینکه ببازید، می‌برید.

برای ترید و یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می توانید از صرافی آنلاین ارزیپتو اقدام کنید. ارزیپتو بیش از 1700 ارز دیجیتال را ارائه کرده و به کاربرانش این امکان را می دهد که درخواست اضافه کردن ارز دلخواه خود را نیز بدهند.

3

در بخش بلاگ ارزیپتو در مورد مباحث روز ارزهای دیجیتال بخوانید تا اطلاعات بیشتری برای معامله و سرمایه گذاری در این بازار پر شور و پر نوسان کسب کنید.

 

نظر شما