شناسهٔ خبر: 48297081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد بر شان، جايگاه و استقلال وکيل در آيين نامه لايحه استقلال وکلا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی قوه قضاییه گفت: بر شان، جایگاه و استقلال وکیل در آیین نامه لایحه استقلال وکلا تاکید شده است.
به گزارش آریا، آقای اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره لایحه قانون وکالت پرسید، افزود: وکیل و وکالت به ویژه در حوزه امور حقوقی و دعاوی یک امر پذیرفته شده قانونی و شرعی است و قوه قضاییه به حوزه وکالت اهتمام و توجه ویژه‌ای را داشته و دارد و خواهد داشت.
وی ادامه داد: آنچه اتفاق افتاده این است که آیین نامه وکلا که حدود 60 سال قبل بود باید در این ایام بازنگری و بروز می‌شد که این کار انجام نشده است.
آقای اسماعیلی گفت: بنابراین با کمک خود وکلا پیش نویسی تهیه شده و به قوه قضاییه ارایه شده است که این پیش نویس نهایتا به تصویب رئیس قوه رسیده و آیین نامه، آیین نامه خوبی است که من پیشنهاد می‌کنم هم اصحاب رسانه و هم کارشناسان و دست اندرکاران این آیین نامه را مطالعه کنند و ببینند چقدر شان و منزلت وکیل در بند‌های چهار، پنج و شش مورد تاکید قرار گرفته و بسیار آیین نامه تاثیرگذاری است.
وی با بیان اینکه این آیین نامه در اجرای وکالت و کمک وکلا به احقاق حق بسیار اثرگذار است افزود: در این آیین نامه بر استقلال وکیل و بر مداخله نکردن عوامل بیرونی در امر وکالت و مواد دیگر تاکید شده است.
اسماعیلی ادامه داد: این آیین نامه نباید به معنای اختلاف نظر بین جامعه وکلا و کانون وکلا با قوه قضاییه قلمداد شود چراکه ما حرف‌های وکلا را در عرصه‌های مختلف شنیده ایم و تاکید ما این است که از وضعیت وکلا استفاده شود و خود قوه اصلاح تبصره ماده 48 را پیشنهاد داده است و این نشان دهنده نقش آفرینی وکلا از نظر قوه قضاییه است.

نظر شما