شناسهٔ خبر: 48291030 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

علی نژاد عنوان کرد:

اساسنامه جدید ابلاغ می شود/ انتخابات سه فدراسیون بعد از المپیک

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع فدراسیون هندبال گفت: روزهای پایانی دولت با المپیک همراه شده است و دغدغه های زیادی داریم و به چیزی جز این فکر نمی‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون هندبال امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه در سالن آکادمی ملی المپیک برگزار شد. مهدی علی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: در مجمع سالیانه فدراسیون هندبال پاکدل گزارش عملکرد یکساله را ارائه کرد و مطابق روال همیشگی حسابرس، خزانه دار و مالی گزارش خود را ارائه کردند که نکته مهم این بود که گزارش حسابرس مطلوب بود و بدون هیچ شرطی عملیات مالی فدراسیون را مثبت اعلام کردند. فدراسیون هیچ بدهی ندارد و نه تنها بدهی ندارد بلکه مبالغ قابل توجهی هم برای سال ۱۴۰۰ انتقال پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: فدراسیونی که در سال های قبل بدهی های سنگینی داشت و امروز این شرایط برایش پیش آمده قابل تقدیر و تشکر است و ما خوشحالیم این انضباط در اکثر فدراسیون های ما شکل گرفته است.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که واریزی وزارت به فدراسیون ها چقدر است، گفت: ظرف امروز یا فردا ان شاالله واریزی مبلغ قابل توجهی را به فدراسیون ها خواهیم داشت . متوسط بالاتر از ۴۰ درصد است اما زیر ۴۰ درصد نخواهیم داشت. برخی فدراسیون ها اعداد بالاتر از اینها (بالای ۵۰ درصد) خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده بود روسایی که کاندیدا می‌شوند نمی توانند سرپرست باشند و دادگر سرپرست شده است آیا این مساله منع قانونی ندارد؟، گفت: نه منع قانونی ندارد. ما هم این حرف را نزده ایم و به هیچ وجه نباید از کاندیداتوری هم استعفا دهند. در اساسنامه و آیین نامه هیچ منع قانونی وجود ندارد. با توجه به نزدیکی المپیک و اینکه تیراندازی ۶ سهمیه المپیک دارد کار عاقلانه ای نیست که ما هفت هشت روز مانده به المپیک تزلزلی در حوزه مدیریتی یک فدراسیون ایجاد کنیم. شما هم خواهشم این است از این اقدامی که شده حمایت کنید چون در جهت منافع ورزش ایران است.

وی در خصوص انتخابات ژیمناستیک هم گفت: بعد از المپیک باید ببینیم شرایط چگونه خواهد شد. اساسا انتخابات سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی بعد از المپیک خواهد بود. البته امروز به احتمال قوی اساسنامه جدید فدراسیون ها توسط وزیر ابلاغ می‌شود و به احتمال زیاد این سه فدراسیون براساس اساسنامه جدید انتخاباتشان برگزار شود. شرایط آن اساسنامه با این اساسنامه متفاوت است و در نتیجه پیش بینی من این است که نیاز به تجدید ثبت نام برای این فدراسیون ها باشد.

علی نژاد در خصوص شایعاتی مبنی بر حضورش در وزارت ورزش در دوره جدید دولت هم بیان کرد : چیزی که اکنون برای من مهم است در روزهای پایانی دولت کارهای خود را به خوبی انجام دهم خصوصا که این روزهای پایانی با رویداد المپیک همراه شده است که روزهای بسیار پرکاری است و ما از ۸ صبح کار را شروع می‌کنیم و تا ۱۲ شب مشغول کار هستیم و لذا به هیچ چیز جز المپیک فکر نمی‌کنیم.

نظر شما