شناسهٔ خبر: 48290514 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۲۲تیر) / دو حق تقدم‌ گوی سبقت را از دیگر نمادها ربود

افراد حقوقی در بورس امروز ۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین سهام صباح بود.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۷۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۰درصد یعنی پنج هزار و ۶۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان مقدار قابل توجهی از کل معاملات نشد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری‌ها»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «زراعت و خدمات وابسته» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «صباح»، «زفکاح» و «ومعادن» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «شپنا» و «وپارس» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری صبا تامین(حق تقدم) حدود ۱۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۳۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی22.04.1400

بیشترین تغییر مالکیت صنایع 22.04.1400

نظر شما