شناسهٔ خبر: 48278781 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸سال کشور تا پایان دی ماه

19 دی: رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس پیش بینی ها، تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال در کشور تا پایان دی ماه به اتمام می رسد.

صاحب‌خبر -
دکتر جعفر صادق تبریزی روز در نشست با مسئولان بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: این مهم زمانی محقق خواهد شد که  واکسن تولید داخل در کشور به حد قابل قبولی برسد و  به دست ما برسد و تزریق واکسن با سرعت انجام بگیرد.
وی افزود: کل واکسیناسیون در کشور پوشش ۷۳ درصدی داشته است و در تهران واکسیناسیون ۸۱ درصد افراد بالای ۷۰ درصد انجام گرفته است.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کشورهای مختلف در حوزه خدمات اساسی حوزه بهداشت با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیدند.
تبریزی ابراز داشت: در ایران نه تنها خدمات اساسی کم نشد بلکه بیشتر هم شد و خدمات بسیاری به مردم ارایه داد.
وی عنوان کرد: حوزه بهداشت منابع محدودی دارد و هزینه های مقابله با کرونا هم اضافه شد اما با این وجود منابع اضافه نشد.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علی رغم تحریم ها و محدودیت ها، کمبود ها حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه ها هیچ کدام خدمات خود را تعطیل نکردند و خدمات فعال برای کرونا ارایه دادند.
تبریزی بیان کرد: یکی از دلایل عمده کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا ارایه خدمات بخش سیستم بهداشت سرپایی به مردم بوده است.
رییس مرکز مدیریت شبکه  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سه هفته گذشته برخی کشور ها به دلیل فشار آمریکا از دادن واکسن به ایران امتناع می کردند که خوشبختانه هم اینک واکسن تولید داخل اضافه شده است.
وی ادامه داد: از پنجشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته آینده بین ۶ تا هفت میلیون دوز واکسن به دست مان خواهد رسید که اینها جدای از واکسن برکت هستند.
تبریزی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزو دانشگاه هایی بوده که کارهای درخشانی در زمینه مقابله با کرونا انجام داده است.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در این ایام خدمات قابل توجهی در زمینه کرونا به مردم ارایه داده است و در کنار مردم بوده است. 

نظر شما