شناسهٔ خبر: 48276719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در کهگیلویه و بویراحمد؛

مهار آتش کوه نارک گچساران/جنگلهای خامی و دیل همچنان می سوزند

یاسوج – فرماندار گچساران از مهار آتش کوه نارک در این شهرستان خبر می دهد و این در حالی است که آتش در مناطق دیگری از این شهرستان و شهرستان باشت همچنان شعله ور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آتش سوزی در کوه نارک گچساران از روز پنجشنبه آغاز شد و تاکنون بخش زیادی از جنگل‌های بلوط این منطقه طعمه حریق شده اند.

در حالی که بسیاری از امدادگران و نیروهای مردمی در حال اطفای حریق در این کوه بودند، آتش در کوه‌های خامی باشت و دیل گچساران نیز شعله ور شد.

فرماندار شهرستان گچساران گفت: این آتش سوزی ساعتی پیش با تلاش امدادگران دستگاه‌های اجرایی، نیروهای محلی و طبیعت دوستان مهار شد و هم اکنون کار پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش در حال انجام است.

علیرضا اتابک افزود: بیش از یکهزار نفر در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند.

وی بیان کرد: این آتش سوزی با همکاری نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، مردمی و دستگاه‌های خدمات رسان گچساران و شهرستانهای مختلف استان مهار شد.

اتابک بیان کرد: این آتش سوزی در چندین مرحله کنترل شده بود که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت گذر بودن و وزش باد دوباره شعله ور شدو

 مهار آتش کوه نارک گچساران/جنگلهای خامی و دیل همچنان می سوزند

فرماندار گچساران همچنین به آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی اشاره کرد و گفت: آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان ساعت ۱۹ روز شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: هم اکنون برای مهار آتش سوزی مناطق مارین، نیمدور، کوه خامی و دیل، منطقه فتح درباشت افزون بر ۳۰۰ نفر نیرو تلاش می‌کنند.

اتابک عنوان کرد: اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه حفاظت شده کوه خامی با استفاده از سه بالگرد در حال انجام است.

وی افزود: گرمای شدید هوا و وزش بادهای شدید و صعب العبور بودن منطقه کار مهار آتش سوزی‌ها را سخت کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما