شناسهٔ خبر: 48253663 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

ادامه‌ی کلاهبرداری‌های یک شرکت بازاریابی مشهور

/یکی از مالباخته‌ها: شکایت کردیم/

صاحب‌خبر -

دو فرد طی تماسی با انصاف نیوز ادعا کردند، توسط یکی از شرکت‌های بازاریابی مشهور که این روزها همه اسم آن را شنیده‌اند و از قضا مجوز رسمی هم دارد، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

بر اساس ادعای این اشخاص کارت‌های بین‌الملی را به قیمت ۲۰۰ یورو به آنها فروخته‌اند با این توضیح که «در چند کشور اعتبار دارد و می‌توان با آن خرید و فروش کرد»؛ البته بعدا متوجه شدند با این کارت‌ها نمی‌توانند خرید کنند و متعلق به اتباع است. پشتوانه‌ی آنها یک ارز به نام کینگ مانی در صرافی یوتی بایت بود که با یک جست‌وجو در اینترنت متوجه خواهید شد یک پروژه‌ی کلاهبرداری است.

این شرکت مذکور در جلساتی با زیرمجموعه‌های خود ادعا می‌کند این ارز متعلق به شرکت خودشان است اما پس از ریزش قیمت این ادعای خود را رد می‌کنند.

متن کامل این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

بیشتر بخوانید:
مادری که به خاطر شرکت بازاریابی شبکه ای خودکشی کرد

«فعالیت قانونی بادران»

پرونده‌ی هرمی‌ها ۱ | پنچره‌ی طرف را پیدا کن!

/ پرونده‌ی هرمی‌ها ۲ / بازاریابی شبکه‌ای دام یا دانه؟

«شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مخرب اقتصاد کشور» | پرونده‌ی هرمی‌ها ۳

چرا مجوزشان را باطل نمی‌کنند؟

فردی طی تماسی با انصاف نیوز ادعا می‌کند توسط یکی از شرکت‌های بازاریابی مشهور مورد کلاهبرداری قرار گرفته است؛ او به انصاف نیوز می‌گوید: وقتی برای پس گرفتن پول خود به شرکت […] رفتم، آدم‌های شاکی زیادی در آنجا حضور داشتند؛ تعجب می‌کنم چرا با وجود اینکه دولت از کلاهبرداری این شرکت مشهور باخبر است، اما مجوز آن را باطل نمی‌کند.

او ادعا می‌کند: برای ارز دیجیتال کینگ مانی از مردم پول می‌گرفتند، در اردیبهشت‌ماه مشخص شد که این این ارز و صرافی آن معتبر نبوده است. ماجرا از آنجا شروع شد که به ما گفتند باید یک‌سری کارت‌های بین‌المللی بخرید، وقتی من خریدم، ۲۰۰ یورو بود. در واقع با این کارت‌ها وارد بازارهای ارز دیجیتال می‌شدیم. گفتند با این «بوست کارها» می‌توان خدمات در کشورهای مختلف دریافت کرد.

حدوداً شش و نیم میلیون تومان باید پرداخت کنید و باید به صورت تصاعدی نیرو به زیر مجموعه‌ی خودتان اضافه کنید. براساس تحقیق من این بوست‌کارها هیچ خدماتی در هیچ جای دنیا ارائه نمی‌دهند. روز اول می گویند این ارز زیر نظر شرکت […] است اما وقتی برای شکایت به آن شرکت رفتم، منکر آن شدند. این شرکت برای فرار، تمام تقصیرها را به گردن لیدرها می‌اندازند و لیدرها کل قضیه را منکر می‌شوند.

وی ادامه داد: من وقتی متوجه شدم، بازاریابی شبکه‌ای است، به آنها گفتم پول مرا پس بدهند، اما گفتند امکان‌پذیر نیست. وقتی به اتحادیه شکایت کردم، گفتند این ارز برای شرکت […] نیست. در حالی که به ما اینطور نگفتند. آدم‌های زیادی قربانی شدند. تو را تهدید می‌کنند تا شکایت خودت را پس بگیری، البته برخی هم در مقابل دریافت چند درصدی از پولشان رضایت می‌دهند.

از هشت ماه پیش دسترسی افراد به سایت صرافی یوتی بایت مختل شده است؛ به همه وعده می‌دانند از اردیبهشت ماه درست می‌شود و می‌گفتند سود خوبی می‌دهد. اما الان پول مردم صفر شده است. افرادی را می شناختم خانه و ماشین خود را فروخته بودند و الان دستشان به جایی بند نیست. گروه هدف آنها هم دانشجویان بودند. یک دختر ۱۸ ساله در گروه بود که می‌خواست خودکشی کند؛ چون از مادرش می ترسید. این شرکت همه را زخمی کرده است.

۲۰۰ یورو از ما گرفتند

فرد دیگری هم در طی تماسی با انصاف نیوز ادعا کرد از همان شرکت مذکور مورد کلاهبرداری قرار گرفته است و اکنون قصد شکایت از شرکت […] را دارد و در ادامه توضیح می‌دهد: مهر ماه سال گذشته توسط یکی از همکاران مورد اعتمادم به یکی از دفترهای این شرکت دعوت شدیم،  قرار شد یک کارتی به ما بدهند که در خارج از کشور هم اعتبار داشته باشد و ۷۰ درصد هم تخفیف دارد. به ما یک سری مجوز الکی نشان دادند که در پنج شرکت مجوز دارند و با یک سری از مراکز خرید و هتل‌ها و دیگر مراکز توریستی قرارداد دارند. مبلغ ۲۰۰ یورو از ما گرفتند، و هرکدام از ماها باید چند نفر را دعوت می‌کردیم.

آنها گفتند یک دارایی اررزی را از صرافی یوتی بایت در سوئد خریداری کرده‌اند. زمانی که من وارد شدم هر کدوم از این ارزها ۱۵۰۰ یورو شده بود. گفتند این ارز را خریده‌اند تا پورسانت آدم‌هایی که وارد این گعده می‌شوند را پرداخت کنند. هر نفر که وارد این چرخه‌ی کلاهبرداری می‌شود، دو نفر را باید بیاورد تا پورسانت بگیرد، این پورسانت حالت تصاعدی دارد.

او افزود: ۱۳ نفر از دوستانم را آوردند و هرکدام شش تا هفت میلیون برای آن کارت‌ها هزینه کردیم. یکی از کارکنان شرکت می‌گفت من ۴۰ میلیول پول گذاشته‌ام و الان یک میلیارد شده است. آنها یک Wallet برای همه ساخته بودند که کنترل آن در دست خودشان بود. قیمت‌ها را بالا و پایین میکردند. هربار به سایت نگاه می‌کردیم، می‌دیدیم که سود کرده است، تا شب عید به ۲۵ هزار یورو رسید. هربار هم درباره‌ی فروش آنها صحبت می‌کردیم، می گفتند از آینده‌ی آن خبر دارند و قیمت خیلی بالاتر خواهد رفت. حتی کنترل Wallet در دست آنها بود، می‌گفتند شما نباید آن را دستکاری کنید، خطرناک است. شب عید ۲۵ هزار یورو بود، اواخر فروردین ۷۰۰ یورو شد، دو سه روز پیش به ۷۰ یورو رسید.

او تاکید کرد: میگویند چون بیت‌کوین ریخته است، طبیعی است که ارزان شود. به شرکت مراجعه کردیم، گفتند اصلا نباید این کارت را به شما می‌فروختند، چون برای اتباع است و پس از پیگیری، شرکت به ما اطلاع داد که چون خودشان قبول کرده‌اند، پولی به آنها پرداخت نمی‌شود. قرار است وکیل بگیریم و شکایت کنیم، البته اینها هنوز به کلاهبرداری خودشان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

نظر شما