به گزارش خبرگزاری موج قم، علی نیک با تأکید بر اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: به علت عدم ارائه تسهیلات مناسب و قیمت بالای خودرو هرماه شاهد افزایش عمر ناوگان تاکسیرانی در کشور و شهر قم هستیم.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم روند نو سازی ناوگان تاکسیرانی را از سال ۹۶ تشریح کرد و افزود: سال ۹۶ و ۹۷ نوسازی ناوگان تاکسیرانی با نوسازی ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی کلید خورد، اما متأسفانه با افزایش قیمت خودرو و قطع تسهیلات دولتی و بانکی این طرح متوقف شد.
نیک تصریح کرد: خانواده تاکسیرانی از کمترین تسهیلات و حمایتهای دولتی برخوردار بوده، درحالیکه دومین ناوگان حملونقل عمومی در قم و در کشور است.
وی حمایت از تاکسیداران را یکی از دغدغههای شهرداری قم دانست و تأکید کرد: با رایزنیها و پیگیرهای انجامشده موفق شدیم در سال ۹۹ نوسازی ناوگان تاکسیرانی را آغاز کرده و ۱۸۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، عمر ناوگان تاکسیرانی را در حال حاضر هفت سال اعلام کرد و ادامه داد: ۵۰ درصد ناوگان فرسوده بوده و دو هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو فرسوده و در مرز فرسودگی در سطح شهر در حال تردد است که باید در اولویت نوسازی قرار گیرد.
وی از نوسازی ۱۴۰۰ دستگاه تاکسی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نوسازی ۱۴۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در دستور کار سازمان مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم گرفته و منتظر هستیم با استقرار دولت جدید دستورات لازم ابلاغ شود.