به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی، روز شنبه در جلسه کمیته کارشناسی امکان سنجی تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ مشکلی در صادرات تولیدات خود ندارند، افزود: ایجاد کنسرسیوم های صادراتی باید در قالب برند و عمومی باشد تا شرکت ها با اقدام جمعی خود در بازارهای هدف حضور یابند.
وی با اشاره به تجربه موفق تشکیل چنین کنسرسیوم هایی در استان یزد، اظهار داشت: در جلسه گذشته ۶ نفر به عنوان اعضای هیات موسس برای تاسیس و ارایه برنامه کنسرسیوم صادراتی انتخاب شده اند.
عضو هیات موسس کنسرسیوم صادراتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در تدوین اساسنامه و تعیین اهداف کنسرسیوم باید نقش آن مشخص شود، گفت: باید مشخص شود که آیا کنسرسیوم مستقیما اقدام به واردات یا صادرات خواهد کرد یا به عنوان حق العمل کار یا کارگزار نقش ایفا خواهد کرد.
قلی پور، افزود: چنانچه کنسرسیوم به عنوان نهاد مستقل شروع به کار کند باید کالاهای صادراتی و برند مخصوص را انتخاب کند که در این صورت احتمالا شرکت هایی متمایل به استفاده از برند دیگری برای کالای خود نباشند اما روش دوم یعنی ایفای نقش کنسرسیوم به عنوان حق العمل کار یا کارگزار، موثرتر خواهد شد.
نظر شما