شناسهٔ خبر: 48240135 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دستگاه بسته بندی چیست؟ انواع بسته بندی

بسته بندی چیست بسته بندی یکی از فناوری­های امروزی است که محافظت محصول را از زمان تولید تا توزیع برعهده دارد و شامل فر­آیند طراحی، ارزیابی و تولید می

صاحب‌خبر -

بسته بندی چیست

بسته بندی یکی از فناوری­های امروزی است که محافظت محصول را از زمان تولید تا توزیع برعهده دارد و شامل فر­آیند طراحی، ارزیابی و تولید می باشد.

3

انواع بسته بندی

بسته بندی براساس نوع و جنس محصولات مختلف: لوازم و تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی، مواد غذایی و خوراکی، محصولات فله ای و حجمی و.... متفاوت است.

دستگاه های بسته بندی یک سری ماشین آلات و ادواتی هستند که مراحل بسته بندی را تکمیل کرده و محصول تولید شده را برای توزیع آماده می کنند.

دستگاه های بسته بندی مزایایی دارند که می توانند از دلایل رونق بخشیدن به این صنعت باشند. از جمله، کاهش هزینه نیروی کار و افزایش کارایی فرآیند بسته بندی.

به صورت کلی می توان گفت ساخت انواع دستگاه بسته بندی بر اساس حالت محصول مورد نظر (جامد و مایع) به دو مدل اتوماتیکی و مکانیکی ساخته می شود.

انواع دستگاه های بسته بندی

دستگاه های بسته بندی پیلوپک، توزین دار(عمودی)، ساشه زن، شیرینگ، تری سیلر و... از اقسام مختلف دستگاه ها در صنعت بسته بندی می باشند که به اختصار توضیحاتی پیرامون آن داده می شود.

دستگاه بسته بندی عمودیVFFS)): همانطور که از اسم دستگاه مشخص است این دستگاه به صورت عمودی ساخته می شود و مناسب بسته بندی های فله ای می باشد.

بسته بندی

دستگاه بسته بندی افقی پیلوپک: این دستگاه مناسب بسته بندی های تکی و چند عددی است که به صورت بسته های دو سردوخت (بسته بندی بالشتی) می توان محصول را درون سلفون مصرفی قرار داد.

محصولاتی که می توان با این دستگاه بسته بندی نمود، شیرینی و شکلات, کیک و بیسکویت نرم و سخت و ویفر، انواع قطعات و لوازم جانبی خودرو، تجهیزات پزشکی: گاز استریل، باند، آنژیوکت، پک های بیمارستانی ... ، صیفی جات: فلفل دلمه ای، بادمجان، انواع نان فانتزی، نان های لواش و تافتون و...   می باشند.

در این نوع بسته بندی، محصول روی نوار نقاله دستگاه قرار میگیرد و سلفون دور محصول را پوشش می دهد.

بسته بندی

دستگاه پرکن مایعات:  این نوع دستگاه براساس غلظت مایع طبقه بندی میشود و هرچه مایع غلیظ تر, پمپ دنده ای مورد استفاده قوی تر خواهد بود, به طور مثال سس کچاب یکی از محصولاتی است که با این دستگاه پر می شود و چون این سس سرکه ندارد برای از این بردن باکتریها و جلوگیری از کپک زدن، مراحل تولیدش باید گرم باشد و از تزریق برای پر کردن آن استفاده می شود و فرق آن با سس مایونز آن است که چون سرکه دارد نیازی به حرارت و گرما نیست.

مزایای دستگاه های بسته بندی

1.حفاظت از محصولات تولید شده

2.بهبود کارایی

3.کیفیت بسته بندی را تضمین می کند

4.فراهم کردن شرایط لازم وکیوم برای بسته بندی با دوام

5.کاهش حجم کار و آسانتر کردن شرایط کار برای انواع محصولات

8.اطمینان از سلامت محصول در برابر عواما محیطی

مجموعه ماشین سازی عدیلی با دارا بودن بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و ماشین آلات در بخش های مختلف ، آماده خدمت رسانی به تمام مشتریان عزیز می باشند و جهت مشاوره های لازم برای خرید و نصب دستگاه بسته بندی متناسب با نیاز خود می توانید با کارشناسان بخش فروش ما تماس حاصل نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت عدیلی پک در ارتباط باشید.

برچسب‌ها:

نظر شما