شناسهٔ خبر: 48226425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

رييس جمهور منتخب به ديدار مراجع تقليد رفت

رئیسی در قم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری منتخب کشورمان که در سفری یک‌روزه -جمعه 18تیرماه -به قم عزیمت کرد، با مراجع عظام تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، علوی‌گرگانی، سبحانی، مکارم‌شیرازی، سبحانی، نوری همدانی و شبیری زنجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.رئیسی در دیدار با آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی با بیان اینکه مردم گرفتار مشکلات فراوانی هستند و باید گشایشی در زندگی آن‌ها ایجاد کنیم، گفت: دولت جدید با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و با دعای مراجع عالیقدر تقلید مصمم است با تلاش شبانه‌روزی در مسیر جلب اعتماد مردم و برطرف کردن مشکلات آنان و قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار گام بردارد.

صاحب‌خبر -

صافی‌گلپایگانی خطاب به رئیسی: مردم چشم امید به شما دوخته‌اند
آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی در این دیدار با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری‌های مردم اظهار داشت: بی‌تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می‌توانید گام‌های مفید و موثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود، تصریح کرد: امروز مسوولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند لذا هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.
 
علوی گرگانی: ابراهیم‌وار در مسیر شکستن بت‌های ناکارآمدی موفق باشید
 رئیسی در ادامه و در دیدار با حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی نیز با قدردانی از نقش‌آفرینی ایشان در خلق حماسه 28خرداد گفت: امیدوارم دولت جدید بتواند اعتماد مردم که دچار آسیب شده را مجددا احیا و بازآفرینی کرده و گام‌به‌گام و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، در زندگی مردم گشایش و بهبود ایجاد کرد.
آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار رییس‌جمهور منتخب اظهار داشت: شما را شخصیتی خدوم، خدمتگزار و دلسوز می‌دانم و اطمینان دارم که می‌توانید عملکرد موفقی داشته باشید. این مرجع تقلید گفت: در عملکرد گذشته خود بت‌شکن بودید و امیدوارم همچنان ابراهیم‌وار در مسیر شکستن بت‌های فساد و ناکارآمدی موفق باشید.
 
سبحانی: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح وضعیت اقتصادی مردم استفاده کرد
 رییس‌جمهور منتخب در دیدار با آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی با تاکید بر اهتمام دولت به استفاده از نظرات و رهنمود‌های مراجع تقلید و نخبگان کشور گفت: علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌ها، چشم‌انداز آینده را روشن می‌دانم و عمیقا باور دارم که اصلاح روند موجود امکانپذیر است.
آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در این دیدار ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی، اقدام رییس‌جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی‌تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات موثر باشد. این مرجع تقلید در ادامه فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی را در غلبه بر مشکلات اقتصادی موثر دانست و گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.
 
مکارم‌شیرازی: باید بر مبنای واقعیت‌ها 
گام برداشت
رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در دیدار با آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی، با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در همه عرصه‌ها گفت: در اولین اقدام باید ثبات را در بازار ایجاد کنیم، به‌گونه‌ای که وضعیت آینده، هم برای تولیدکننده و هم برای مردم قابل پیش‌بینی باشد.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و ابراز خوشحالی از دیدار رییس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: با همت، شجاعت و آمادگی که از رییس‌جمهور منتخب مردم سراغ دارم، نابسامانی‌های موجود می‌تواند سامان پیدا کند. این مرجع تقلید هوشیاری و اعتماد نکردن به دشمن را در عرصه سیاست خارجی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه بایستی بر مبنای واقعیت‌ها و نه خوش‌باوری و با قاطعیت، شجاعت، تدبیر و حسن عمل گام برداشت و یقین دارم که شما مرد این کار هستید.
 
نوری‌همدانی: مردم شما را شخصیت متواضع و طرفدار عدالت می‌دانند
رئیسی همچنین در دیدار آیت‌الله حسین نوری‌همدانی با قدردانی از نقش‌آفرینی و حضور ایشان در صحنه‌های مختلف انقلاب به‌ویژه در انتخابات اخیر گفت: در ایجاد حماسه ۲۸خرداد نقش‌آفرینی مراجع عظام تقلید موثر بود. در این دیدار، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی نیز با خیرمقدم به رییس‌جمهور منتخب و با تبریک پیروزی وی در انتخابات گفت: امروز استکبار جهانی با زر و زور و تزویر در مقابل جبهه مستضعفان قرار گرفته و مردم از شیطنت‌های استکبار به ستوه آمده و به‌دنبال عدالت و حق هستند، به همین خاطر است که دولت‌ها و ملت‌های دنیا از پیروزی شما خوشحال شدند و پیام‌های تبریک بی‌سابقه‌ای که از اقصی‌نقاط جهان ارسال کردند، موید این حرف است.
 این مرجع عالیقدر تقلید با اشاره به تاکیدات حضرت علی ؟ع؟ به زمامداران مبنی بر مردمی بودن و اجرای عدالت و احیای حقوق مردم اظهار داشت: مردم شما را شخصیت متواضع و طرفدار عدالت می‌دانند و باید از فرصت ایجادشده با اولویت‌بندی در مسیر رفع مشکلات مردم به‌ویژه گرانی و بیکاری گام برداشت.
 
شبیری زنجانی: باید با تلاش شبانه‌روزی آسایش را به زندگی مردم بازگرداند
 رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به شهر قم و در دیدار با آیت‌الله العظمی سیدموسی شبیری زنجانی با اشاره به برکات کار و تلاش و دعا و توسل خالصانه مردم در پیشبرد امور کشور، اظهار داشت: ظرفیت‌ها و منابع مادی و نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمدی در کشور وجود دارد که در هر عرصه‌ای به آن‌ها اعتماد کردیم، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر هستیم. 
آیت‌الله سیدموسی شبیری‌زنجانی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند. 
این مرجع تقلید عالیقدر اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.

نظر شما