شناسهٔ خبر: 48216404 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دیدار رئیس جمهور منتخب با مراجع عظام تقلید و علما

صاحب‌خبر -

شفقنا- حجت الاسلام والمسلمین رئیسی صبح امروز (جمعه) وارد شهر قم شد و با تنی چند از مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش شفقنا، رئیس جمهور منتخب در این سفر ابتدا به دیدار حضرات آیات عظام سبحانی و نوری همدانی رفت و با این دو مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار سید ابراهیم رئیسی با حضرت آیت الله العظمی سبحانی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با حضرت آیت الله العظمی سبحانی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش شفقنا، رئیس جمهور منتخب در سفر روز جمعه خود به قم با حضرت آیت الله سبحانی دیدار و گفت وگو کرد. در مورد جزئیات این دیدار، هنوز خبری منتشر نشده است.

دیدار رئیس جمهور منتخب با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی 

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم که امروز برای دیدار با مراجع تقلید راهی شهر مقدس قم شده است، در ادامه برنامه های خود با حضور در مدرسه عالی امام کاظم(ع) با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار ضمن اشاره به نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشتشان تاکید کردند که باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود.

ایشان افزودند: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است این وضع قابل تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد همانگونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می شد که امکان اصلاح نیست ولی اصلاح شد.

رئیسی در این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده برای اداره هرچه بهتر کشور پرداخت.

تاکید حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی بر توجه دولت جدید به گرانی، بیکاری و معیشت مردم

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر رفع مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری و توجه به معیشت در دولت سیزدهم تاکید کردند.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس منتخب دولت سیزدهم اظهار داشتند: امروز دنیا به دو قسمت تقسیم شده، یک قسمت، قسمت استکبار و ایادی استکبار است که خود را کدخدای جهان می دانند و انتظار دارند و اقداماتی انجام می دهند تا مردم را زیر دست خود نشان دهند و این مطلب را با پیشرفت علمی و اقتصادی عملی کنند.

ایشان افزودند: این جبهه زر و زور و تزویر همیشه شیطنت و نقشه های خود را به کار می گرفته و امروز هم در دنیای کنونی حاکم هستند.

آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: جبهه دیگر، جبهه مردم هستند که امروز خودشان بیدار هستند، به نقشه های استکبار پی برده اند و با مشکلات مواجه هستند، اما در برابر این دو جبهه دنیا چه قضاوتی می کند؟ دنیا و مستضعفین جهان و کسانی که زیر چتر فقر زندگی می کنند هم به ستوه آمده اند.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کردند: این همه تبریکات به حضرتعالی کم سابقه است. شرق و غرب و جنوب و شمال به شما تبریک گفتند و خوشحال شدند از اینکه جنابعالی پرچم حرکتی را در دست گرفته اید و آن اینکه عدالت و حق را برپا کنید و این امر ساده ای نیست. چون شما شناخته شده و طرفدار حق و عدالت هستید. جنابعالی متواضع و مردمی هستید و مردم همین را می خواهند. از این جهت تحولی به وجود آمده و ان شاء الله وسعت پیدا خواهد کرد.

ایشان بیان داشتند: امام علی(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر، ایشان را به میان مردم بودن و مشکلات مردم را برطرف کردن توصیه نموده و در جای دیگر، مردم را ستون دین و اجتماع مسلمانان معرفی کرده و تاکیدهای زیادی در جهت احیای حق مردم کرده اند.

آیت الله نوری همدانی با غاصب خواندن رژیم صهیونیستی گفتند: اسرائیل زمین های فلسطینیان را غصب کرده و آنها را از کاشانه خود رانده است و سرزمین فلسطین را اشغال کرده است. الان ببینید در سوریه چه خبر است؟ در افغانستان چه خبر است؟ در لبنان چه خبر است؟ همه این مشکلات و تحولات نتیجه نقشه های استکباری است. مردم بیدار شدند و در برابر این جنایات به پا خاسته و مقاومت می کنند.

ایشان بر توجه و درجه بندی مشکلات تاکید کرده و افزودند: مشکلات اقتصادی و معیشتی همچون گرانی و بیکاری مردم فراوان است. باید مشکلات درجه بندی شود و در قدم اول باید معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد. مردم موثر هستند و باید به آنها خدمت کرد.

رئیسی با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم که امروز برای دیدار با مراجع تقلید راهی شهر مقدس قم شده است، در ادامه برنامه های خود با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد.

رئیسی در این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده برای اداره هرچه بهتر کشور پرداخت.

آیت الله علوی گرگانی در این دیدار با تبریک انتخاب ایشان به ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود.

دیدار رئیس جمهور منتخب با نماینده ولی فقیه در استان قم

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شب گذشته به محض ورود به شهر مقدس قم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت و عرض ارادت به حضرت معصومه سلام الله علیها با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت این آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار کرد.

نظر شما