شناسهٔ خبر: 48200937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهریاری؛

مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانه وحدت اسلامی برگزار شد

مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانه وحدت اسلامی عصر چهارشنبه 16 تیرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شماری از علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، در این مراسم که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، حجت الاسلام طبیبی، مدیر مدرسه راهبری علم و عمل با بیان اینکه این مدرسه از یکسال گذشته تشکیل شده است گفت: هدف از تاسیس این مدرسه، اتصال طلاب و حوزه های علمیه به صحنه های عینی جامعه است با توجه به اینکه یکی از نیازهای راهبردی امروز در جامعه، تقریب و وحدت اسلامی است.

وی افزود: در مدرسه، میزهای مختلفی تشکیل شده که یکی از آنها میز تقریب است. در این میزها تلاش می شود فناوری تقریب و وحدت آموزش داده شود و متناسب با آن، فعالیت های طلبگی انجام شود.

طبیبی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت ها و درخواست ها در سراسر کشور در رابطه با تقریب مذاهب وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه طلاب تهران وظیفه سنگین تری بر عهده دارند، ما در تهران پیشقدم شدیم و این مدرسه را راه اندازی کردیم و امیدواریم بتوانیم در جهت تقریب مذاهب قدمی برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اندیشه مکتب امام خمینی (ره) قله های زیادی دارد و اندیشه تقریب مذاهب یکی از قله های مکتب امام (ره) است. این مدرسه آمادگی دارد تا از تجربیات اساتید و فرهیختگان به نحو احسن استفاده کند و پس از دوره آموزشی راهبردها را اجرایی کند.

در بخش دیگری از این مراسم، میزگرد علمای اهل سنت با موضوع جایگاه رفیع و ظرفیت عظیم اهل سنت ایران در حرکت عمومی کشور به سمت باز آفرینی الگوی پیشرفته اسلامی برگزار شد و علمای اهل سنت نظریات خود را در این زمین مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما