شناسهٔ خبر: 48200060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در پی انفجار در یک کشتی در بندر «جبل علی» دبی+ فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- دولت دبی از وقوع آتش سوزی در پی انفجار یکی از کانتینرهای موجود در یک کشتی در مهم ترین بندر این امارت خبر می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی روسیه»، خبرگزاری «رویترز» در نخستین ساعت بامداد امروز (پنج شنبه) تاکید کرد که صدای یک انفجار مهیب در شهر دبی در شمال شرق امارات شنیده شده با این حال علت آن هنوز مشخص نیست.

در همین حال، رسانه های امارات نیز گزارش دادند که انفجار مذکور در بندر «جبل علی» در ۳۵ کیلومتری مرکز شهر دبی روی داده که بزرگ ترین بندر خاور میانه و یکی از بزرگ ترین بنادر جهان به شمار می آید و از اهمیت اقتصادی بسیار زیادی برخوردار است.

به دنبال آن نیز دفتر اطلاع رسانی دولت دبی اعلام کرد که تیم های دفاع مدنی در این شهر در حال حاضر با آتش سوزی ناشی از انفجار یکی از کانتینرهای موجود در یک کشتی در بندر جبل علی دست و پنجه نرم می کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت دبی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر همچنین خاطر نشان ساخت که تاکنون هیچ گونه جراحت ناشی از آتش سوزی مذکور گزارش نشده است.

این دفتر در ادامه نیز ضمن انتشار یک فایل ویدئویی که تیم های دفاع مدنی را در حال تلاش برای مهار آتش سوزی نشان می دهد، تاکید کرد که آتش سوزی تحت کنترل است و هیچ گونه کشته یا زخمی در نتیجه حادثه بندر جبل علی در کار نیست.

دفتر اطلاع رسانی دولت دبی دقایقی پس از آن نیز اعلام کرد که انفجار در بندر جبل علی در یک کشتی روی داده که برای لنگر انداختن در اسکله این بندر آماده می شد.

«منی المری»، مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت دبی نیز در گفت و گو با شبکه خبری «الحدث» عربستان سعودی، ضمن اعلام این که یکی از کانتینرهای موجود در کشتی دچار انفجار در بندر جبل علی، حاوی مواد قابل اشتعال بوده، تاکید کرد که در زمان مناسب، کشتی تخلیه و خدمه از آن خارج شدند.

المری ضمن تاکید بر این که آتش سوزی در یکی از کانتینرهای یک کشتی در بندر جبل علی، حادثه ای است که احتمال دارد در هر جایی رخ دهد، خاطر نشان ساخت که آتش سوزی ناشی از انفجار در کشتی مذکور به طور کامل مهار شده و فعالیت عادی در بندر نیز از سر گرفته شده است.

در پی آن نیز، یک منبع دولتی آگاه در امارات نیز در گفت و گو با آر تی عربی اعلام کرد که انفجار و آتش سوزی در بندر جبل علی، در یکی از کانتینرهای موجود در یک کشتی حامل پرچم جزایر کومور روی داده و یک حادثه اتفاقی و تصادفی بوده است.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» آمریکا (AP) نیز در این باره گزارش داد که انفجار در بندر جبل علی، شمار زیادی از خانه های شهر دبی را به لرزه درآورده و صدای آن نیز در فاصله ۲۵ کیلومتری این بندر شنیده شده است.

خبر اصلی را در آرتی‌ عربی ببینید

نظر شما