شناسهٔ خبر: 48194392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار کرمانشاه هشدار داد:

برخورد شدید و قضایی با تولید کنندگان رمزارزها در کرمانشاه

موج نیوز

استاندار کرمانشاه گفت: بیشتر تولید کنندگان رمزارزها در شهرک های صنعتی و واحدهای راکد و برخی هم در منازل مسکونی و با گرفتن برق از پشت کنتور فعالیت می کنند که همه این موارد در دست بررسی و برخورد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با تأکید بر مدیریت مسئولان برای عدم قطعیت برق خانگی در سطح استان کرمانشاه، گفت: با هدف جلوگیری از قطع برق خانگی، شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای استان موظف شدند برق صنایع غیرضروری را قطع کنند زیرا اکنون اولویت ما مشترکان خانگی هستند و امیدوارم با این اقدام، مردم دیگر شاهد قطع برقشان نباشند.

هوشنگ بازوند که در ستاد مدیریت بحران قطع برق استان کرمانشاه سخن می گفت، افزود: کاهش تولید برق به دلیل افت شدید بارش ها و خشکسالی بی سابقه سبب شده که ما از تولید برق آبی ۱۰ هزار مگاوات در کشور محروم شویم؛ در استان هم سد داریان همین مشکل را دارد و از سوی دیگر مصرف برق افزایش یافته است.

وی از وجود گروهی مختلف و فعال در تولید رمزارزها در استان نیز خبر داد و گفت: با بخشی از این متخلفان برخورد شده و از رییس کل دادگستری هم خواسته ایم که یک قاضی ویژه برای این موضوع مشخص کند تا با استفاده غیر مجاز از برق برخورد جدی شود.

وی اظهار کرد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد شرکت توزیع برق و برق منطقه ای استان بررسی لازم را انجام دهند و صنایع غیر ضروری را مشخص و برق آنها را قطع کنند و همچنین ساعات کاری ادارات در صورت لزوم باز هم کاهش پیدا کند تا کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود و دیگر شاهد قطع برق واحدهای مسکونی نباشیم؛ برای این بررسی هم فرصت یک روزه تعیین شده است.

بازوند گفت: شرکت آبفا هم موظف شد که با برنامه ریزی لازم اجازه ندهد واحدهای مسکونی که برق شان قطع شده، از نعمت آب هم محروم شوند و آب آن مناطق هم قطع شود.

استاندار کرمانشاه افزود: پیشنهادی هم به وزارت نیرو ارائه خواهیم داد که برق مناطق زلزله زده با توجه به مشکلات قبلی در برنامه قطعی وزارت نیرو قرار نگیرد.

بازوند گفت: با توجه به تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب آب به اورامانات، جهاد کشاورزی موظف است به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی امسال، سریعتر این مهم را عملیاتی کند و ستاد مدیریت بحران هم این موضوع را رصد می کند.

او با بیان اینکه نقشه راهی برای مدیریت قطع برق تا شهریور ماه تدوین می شود، گفت: ما همه مردم را در جریان دلایل قطع برق و مشکلات موجود قرار خواهیم داد زیرا مردم نامحرم نیستند و باید در جریان وقایع قرار بگیرند.

بازوند در پایان با اشاره به افزایش مصرف برق به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف، خواستار صرفه‌جویی بیشتر از سوی مردم شد.

نظر شما