شناسهٔ خبر: 48182309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

غریب آبادی: اولین صفحه سوخت سیلیساید به زودی در ایران ساخته می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اعلام این‌که بزودی اولین صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در راکتور تهران ساخته می‌شود، گفت‌: این برنامه ۹ روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.

صاحب‌خبر -

« کاظم غریب آبادی »، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی انتشار اخباری مبنی بر ساخت صفحه سوخت سیلیساید گفت: برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، ۹ روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.

غریب آبادی اظهار کرد: سوخت سیلیساید، نوعی مدرن از سوخت هسته‌ای است که فناوری آن صرفا در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورهاست.

وی با بیان این‌که فعالیت تحقیق و توسعه در این خصوص با اورانیوم طبیعی حدود سه ماه قبل شروع شده بود، گفت: در فرآیند جدید، یک صفحه سوخت جدید با استفاده از اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد تولید می‌شود.

نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: این اقدام که کیفیت و کمیت تولید رادیودارو‌ها را به طور قابل توجهی ارتقاء خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشور‌های پیشرو در حوزه فناوری هسته‌ای تبدیل می‌کند.

 

نظر شما