شناسهٔ خبر: 48155956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

دانش آموزان استثنایی کرمانشاهی تبلت رایگان دریافت می کنند

کرمانشاه- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: دانش آموزان استثنایی کرمانشاهی تبلت رایگان دریافت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد حسینی بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح مدرسه استثنایی شهرستان گیلانغرب اظهار کرد: در طرح از خشت تا بهشت که از سال ۹۸ در کشور به اجرا درآمده و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در کشور به ۲۱۰ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی نیاز است که امروز یکصد و چهل و هشتمین مدرسه در شهرستان گیلانغرب افتتاح می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۶۰۰ دانش آموز استثنایی نیازمند به گوشی هوشمند تبلت دریافت کرده‌اند و تمام دانش آموزان استثنایی که دارای تبلت نیستند تبلت رایگان دریافت می‌کنند و امروز ۵۰ تبلت به دانش آموزان اوتیسم اهدا شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به افزایش ساخت مدارس برای دانش آموزان استثنایی تصریح کرد: تعداد مدارس استثنایی از یک هزار و ۵۲۱ مدرسه به یک هزار و ۷۲۰ مدرسه و مراکز اختلالات یادگیری از ۶۷۵ مرکز به ۷۷۵ مرکز یادگیری و مراکز مشاوره از هشت به ۵۳ افزایش یافته است.

حسینی تاکید کرد: یکی از نیازهای دانش آموزان استثنایی سالن‌های ورزشی ویژه است که تعداد این سالن‌ها از ۳۰ به ۴۳ افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ایجاد اتاق‌های چند حسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش آموزان اوتیسم که صدا را ۲۰ برابر بیشتر می‌شنوند ضروری است و هم اکنون هفت مرکز توان بخشی در کشور فعالیت دارند که هشتمین مرکز با اعتبار ۲ میلیارد تومان در استان کرمانشاه ساخته می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۹۹.۶ دانش آموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که با ایجاد مراکز سنجش آکوستیک دائمی این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حسینی با اشاره به توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به دانش آموزان استثنایی گفت: در سال گذشته از طریق دستگاه‌های دولتی ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات گرفته شد و در سال جاری ردیف بودجه به سازمان آموزش و پرورش استثنایی تعلق گرفت.

وی افزود: چهار میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی و خرید تجهیزات به آموزش و پرورش استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.

نظر شما