شناسهٔ خبر: 48154737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رییس مجلس شورای اسلامی:

دو قوه دیگر باید فعالیت‌های دولت را تکمیل کنند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قوای مقننه و قضاییه باید فعالیت‌های قوه مجریه و دولت را تکمیل کنند.
به گزارش آریا ، آقای محمد باقر قالیباف در ادامه سخنان خود در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید قوه قضاییه با اشاره به اینکه اساس ظرفیت‌های کشور در اختیار دولت و قوه مجریه است، افزود: روشن و مشخص است که دو قوه دیگر باید فعالیت‌های دولت را تکمیل کنند و نقشی کلیدی در همکاری، همدلی و هم افزایی برای این کارآمدی و پاسخگویی دارند.
وی گفت: امروز هم باید آثار این همدلی، همکاری و هم افزایی نه تنها در سطح سران سه قوه بلکه تا آخرین رده‌های سطوح مسئولیتی دیده شود.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباطی وسیع و عمیق با مردم، مردمی سازی، شفاف سازی و هوشمند سازی همه سیستم‌ها برای کارآمدی و پاسخگویی ضروری است.
وی گفت: امروز حاشیه سازی و فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناهی نابخشودنی است و بدون شک کام مردم ما را تلخ خواهد کرد و هرگز مردم این را از ما قبول نخواهند کرد.
آقای قالیباف افزود: البته معنای این حرف بدین معنی نیست که به استقلال قوا توجه نکنیم و اینکه در جلسات کارشناسی و بررسی‌های تخصصی، اختلاف سلیقه نباشد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال قوا براساس قانون اساسی، قانون است و مکلف به اجرای آن هستیم حتما اختلاف سلیقه وجود دارد، اما این حفظ استقلال قوا و این اختلاف سلایق در بررسی‌های تخصصی امری طبیعی است، ولی مهم این است که این تعاملات بین قوا با تدبیر و همدلی به خروجی‌های یکپارچه به نفع مردم منجر شود.
آقای قالیباف افزود: جنس کار‌های ما باید از جنس کار‌های جهادی و پرتلاش باشد که هم خوب، کار کنیم و هم کار خوب، کنیم تا اثربخشی آن را در جامعه ببینیم.
وی گفت: مشروعیت واقعی همه ما مسئولان نظام وابسته به نقش ما در زمینه عدالت و عدالت گستری است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جوان گرایی و انقلابی گری هم در همین چارچوب تعریف می‌شود، انشاءالله که در این مسیر بتوانیم گام‌های جدی برداریم.

نظر شما