شناسهٔ خبر: 48106342 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

بهترین ابزارهای دانشجویی برای یادگیری بهتر در سال جدید

صاحب‌خبر -

با وجود صرف هزینه‌های بالا در بخش آموزش‌و‌پرورش، درصد پایینی از هزینه‌های آموزش‌و‌پرورش به بخش فناوری اختصاص پیدا می‌کند. در‌حالی‌که بخش آموزش در معرفی روش‌های جدید یادگیری از طریق فناوری در کلاس کند عمل کرده است، در دو سال گذشته همه چیز به‌سرعت تغییر کرده است.

همه‌گیری بیماری کرونا منجر به قرنطینه جهانی شده است و اساتید و معلمان مجبور هستند کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند. این، به نوبه خود، منجر به رشد چشمگیر ابزارها و برنامه‌های فناوری آموزشی شده است. در چنین شرایطی ابزارها اغلب متمرکز بر ایجاد محیطی سرگرم‌کننده، تعاملی و لذت‌بخش برای یادگیری دانش‌آموزان هستند، و به آنها روش‌های جدیدتری برای به دست آوردن و حفظ مفاهیم ارائه می‌دهند.

در حال حاضر ابزارهای دانشجویی زیادی در دسترس وجود دارد. امروز تصمیم گرفتیم بهترین ابزارهای دانشجویی را برای افزایش بازدهی شما معرفی کنیم. دانشجویان می‌توانند برای برگزاری کلاس‌ها، نت‌برداری، ترجمه مقالات و غیره از فن‌آوری‌های روز دنیا بهره‌مند شوند. ما برای کمک به شما در یافتن بهترین ابزارهای دانشجویی متناسب با نیازهای‌تان، این لیست را به ۵ دسته تقسیم کرده‌ایم.

 

تحقیقات نشان می‌دهد دانشجویانی که یادداشت‌برداری می‌کنند در آزمون‌ها نمره بالاتری نسبت به سایر دانشجویان کسب می‌کنند. علاوه بر این، هرچه دانش‌آموزان نکات بیشتری را یادداشت کنند، بهتر یاد می‌گیرند و عملکرد بهتری در امتحانات دارند! از آنجا که یادداشت‌برداری بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی دانشجویی است، ما لیست خود را با بهترین برنامه یادداشت‌برداری آغاز کردیم.

OneNote یک برنامه رایگان یادداشت‌برداری است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. OneNote به عنوان نوت‌بوک دیجیتال شما عمل می‌کند، به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تمام اطلاعات خود را به صورت دیجیتالی سازماندهی کنند. می‌توانید چندین دفترچه یادداشت ایجاد کنید و برای هر موضوعی در داخل آنها یادداشت اضافه کنید.

z2

OneNote هم از دست‌خط و هم از قلم پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران هرگز مجبور نیستند در سبک یادداشت‌برداری خود تغییری ایجاد کنند. دانشجویان همچنین می‌توانند سخنرانی‌ها را ضبط کرده و یادداشت‌ها را با صدا همگام‌سازی کنند تا زمینه نوشتن سریع متن فراهم شود.

دانشجویان همچنین می‌توانند یادداشت‌های خود را با یک پسورد محافظت کنند، یادداشت‌های مهم را برای یادآوری اضافه کنند، با دانشجویان دیگر همکاری کنند و در زمان واقعی آنها را ویرایش کنند و یادداشت‌های خود را در دستگاه‌های مختلف به صورت خودکار همگام‌سازی کنند.

برخی از ویژگی‌های جالب OneNote عبارتند از:

 

از زمان ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا، دانشجویان برای ادامه روند تحصیلی خود در کلاس‌های ویدئویی به‌صورت آنلاین با اساتید شرکت می‌کنند. در‌حالی‌که بسیاری از ابزارهای جدید در این فضا در حال ظهور هستند، ابزارهای معتبری برای کلاس‌های آنلاین مانند زوم، اسکایپ، GoToMeeting و ... وجود دارد.

Zoom یکی از بهترین ابزارهای کنفرانس ویدئویی برای کلاس‌های آنلاین است. زوم موقتاً محدودیت 40 دقیقه‌ای اکانت‌های رایگان خود را برای آموزش به خاطر ویروس کرونا حذف کرده است. زوم کنفرانس ویدئویی ایمن را برای کلاس‌های درس ترکیبی، جلسات سرپرستی، ساعات اداری و موارد دیگر فراهم می‌کند.

زوم تماس‌های صوتی و تصویری با کیفیت HD را فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند به طور موثرتری یاد بگیرند. با بسیاری از ویژگی‌های مشترک موجود، زوم امکان اشتراک‌گذاری محتوا با یک کلیک، همکاری در زمان واقعی، حاشیه‌نویسی، صفحه سفید دیجیتال و موارد دیگر را فراهم می‌کند. یک ویژگی عالی توانایی ضبط کلاس‌ها و رونویسی‌ها است، که به دانشجویان امکان می‌دهد سخنرانی را در زمان خود گوش دهند و با سرعت خود یاد بگیرند.

برخی دیگر از ویژگی‌های جالب زوم شامل اتاق‌های ویدئویی، گپ‌های گروهی، نظرسنجی و اشتراک‌گذاری چندگانه است. اساتید می‌توانند محتوای ویدئویی را در ویدئوهای کوتاه‌تر و قابل هضم ایجاد و دوباره استفاده کنند و تجربه یادگیری بهتری را ارائه دهند. زوم همچنین محصولات سخت‌افزاری را به منظور افزایش تجربه فیزیکی کلاس و ترکیب قدرت فن‌آوری و یادگیری ارائه می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های جالب زوم عبارتند از:

 

ایجاد نمایش اسلایدی و ارائه بخشی از کلاس‌های درس مدرن است. ارائه دادن به دانشجویان امکان می‌دهد تا افکار خود را در مقابل کلاس به صورت بصری ارائه دهند، به آنها کمک می‌کند تا افکار خود را سازماندهی کنند و آنها را به روشی سیستماتیک ارائه دهند.

مطمئنا شما نام Powerpoint، ابزار ارائه توسعه‌یافته توسط مایکروسافت را شنیده‌اید. پاورپوینت که از سال ۱۹۸۷ منتشر شد، از زمانی که شروع به کار کرده تا به حال به عنوان سیستم ارجح برای ارائه و نمایش اسلایدها در سراسر جهان شناخته می‌شود. طراحی اسلایدهای پاورپوینت بصری است و استفاده از آن آسان است. دانشجویان می‌توانند تصاویر، متن، فونت‌ها و حتی اشیا سه‌بعدی را به اسلایدهای خود وارد کنند.

z3

دانشجویان می‌توانند به غیر از ماوس یا پد لمسی، از قلم، تاچ یا حتی صدای خود برای طراحی ارائه‌های خود با Microsoft Powerpoint استفاده کنند. پاورپوینت همچنین از ویژگی‌های Presenter Coach برخوردار است که به دانشجویان امکان می‌دهد گفتار خود را تمرین کرده و با استفاده از قدرت هوش مصنوعی توصیه‌هایی در مورد روند ارائه، انتخاب کلمه و موارد دیگر دریافت کنند.

اگر یک ارائه گروهی دارید، دانشجویان می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های همکاری در زمان واقعی پاورپوینت، یک ارائه را ویرایش و ایجاد کنند. با ارائه الگوهایی در بیش از 40 دسته، ایجاد یک فایل ارائه سریع و آسان است.

برخی از ویژگی‌های جالب مایکروسافت پاورپوینت عبارتند از:

 

elink به عنوان یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای آموزش و یادگیری رتبه‌بندی شده است، و ما این سایت را به عنوان بستر اصلی برای ارزیابی محتوا معرفی می‌کنیم. هم دانشجویان و هم اساتید می‌توانند از elink برای تهیه و به اشتراک‌گذاری مطالب و یادگیری سرگرم‌کننده و تعاملی استفاده کنند. با این ابزار عالی برنامه‌های درسی، توصیه‌ کتاب‌ها، صفحات منابع، به‌روزرسانی‌های دانشکده و موارد دیگر را ایجاد کنید!

z4

اساتید همیشه در حال تحقیق در مورد بهترین روش‌های تدریس، ایجاد لیستی برای خواندن، برنامه‌ریزی برای درس‌ها و جمع‌آوری محتوای دیجیتال برای درگیر کردن دانشجویان خود هستند، در نتیجه روش‌های جدیدی را برای وارد کردن فن‌آوری به کلاس پیدا می‌کنند. elink یک روش عالی برای انجام همه این موارد و حتی فعالیت‌های دیگر است، به معلمان کمک می‌کند تا بهترین مطالب را در وب پیدا کنند و برای یادگیری بهتر آن را در قالب تصویری ارائه دهند.

این تنها پلتفرمی است که به دانشجویان امکان می‌دهد اطلاعات دقیق را از سراسر وب بیابند و در عرض چند دقیقه آن را به محتوای قابل اشتراک‌گذاری زیبا تبدیل کنند! دانشجویان می‌توانند صفحات وب، خبرنامه‌های ایمیل و محتوای تقریباً هر وبسایتی را تعبیه کنند.

برخی از ویژگی‌های جالب elink عبارتند از:

 

از عمده مشکلات دانشجویان می‌توان به ترجمه مقالات isi یا مطالعه آنها به زبان انگلیسی اشاره کرد. ترجمه یک مقاله فقط به صلاحیت زبان‌شناسی دانشجو بستگی ندارد بلکه به دانش پیش‌زمینه و میزان درک دانشجویان از مهارت ترجمه و همچنین استفاده از فن‌آوری در جنبه ترجمه بستگی دارد. خوشبختانه انقلاب دیجیتال باعث ایجاد ابزارها، نرم‌افزارها و منابعی شد که به دانشجویان کمک می‌کند تا بار کاری ترجمه را کاهش دهد و کارایی، ثبات و کیفیت را بهبود بخشند.

z5

ترجمیار، یکی از برترین‌های ابزار ترجمه است که روند ترجمه را تسریع می‌بخشد و کار ترجمه مقالات را برای دانشجویان و اساتید بسیار ساده می‌کند. دانشجویان با کمک ترجمیار دیگر نیازی به تحقیقات گسترده ندارند و با دانش زمینه‌ای اندک نیز می‌توانند مقالات خود را ترجمه کنند.

دانشجو پس آپلود مقاله، با کمک ترجمه ماشینی به تایپ یا ویرایش ترجمه مقاله خود در محیطی شبیه به مایکروسافت آفیس می‌پردازد. همچنین فرد قادر است از دیکشنری درون برنامه‌ای ابزار استفاده کند تا هرگونه ابهام موجود را رفع نماید. شما می‌توانید همین حالا از ترجمه رایگان ۲۰۰۰ کلمه در ترجمیار استفاده نمایید.

برای آن دسته از دانشجویانی که به کارهای تحقیقی و مطالعه مقالات علمی و روز دنیا علاقمند هستند، مقاله‌خوان ترجمیار گزینه شگفت‌انگیزی است. در مقاله‌خوان ترجمیار لازم است مقاله موردنظر را آپلود کرده و سپس ترجمه آن را به صورت جمله به جمله دریافت کنید. برای انتخاب و ترجمه بخش‌هایی از مقاله در این ابزارها تنها کافیست روی جمله مدنظر کلیک نمایید. مقاله‌خوان ترجمیار در گوشی‌های همراه نیز قابل استفاده است. همچنین برای دانلود رایگان مقالات می‌توانید به سایت فری‌پیپر مراجعه نمایید.

برخی از ویژگی‌های جالب ترجمیار عبارتند از:

 

این لیست ما برای برترین ابزارهای دانشجویی است. این ابزارها مطمئناً سطح آموزش آنلاین شما را ارتقا می‌دهند و یادگیری را سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز می‌کنند. ابزار دانشجویی مورد علاقه شما کدام یک است؟

نظر شما