شناسهٔ خبر: 48092745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پاسخ انصارالله به آمریکا: یمنی‌ها از درخواست صلح قاتلان خود به ستوه آمده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- یکی از رهبران انصارالله یمن در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرد که مردم کشورش از درخواست قاتلان خود برای برقراری صلح خسته شده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی جنبش حوثی «انصارالله» یمن بامداد امروز (جمعه) در رشته پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، به اظهارات اخیر «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که گفته بود کشورش از حملات نیروهای این جنبش به ستوه آمده، واکنش نشان داد.

الحوثی در این باره نوشت: ملت یمن از محاصره و تجاوز آمریکایی – بریتانیایی – سعودی – اماراتی و هم پیمانان آنها و همچنین از اظهارات تهی درباره درخواست از آن برای صلح از سوی کسانی که روزانه (این مردم) را با بمباران، محاصره و تحریم می کشند، به ستوه آمده است.

این عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله در ادامه نیز افزود: آمریکا در جهان با (گروه های تروریستی) القاعده و داعش مذاکره و از آنها پشتیبانی می کند و از جنگ مردم با آنها در یمن نیز به ستوه می آید.

الحوثی همچنین خاطر نشان ساخت: ستوه آمریکا به محض آن که تجاوز خود را متوقف کند، محاصره را بردارد و به اشغال یمن پایان دهد، به پایان خواهد رسید؛ رهبر انقلاب (عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله) این چنین گفته است.

این سیاستمدار یمنی در پایان نیز عنوان کرد: چرا آمریکا از فروش سلاح خود به کشورهای تجاوز علیه یمن به ستوه نیامد؟ این همان دلیل واقعی برای ادامه جنگ و تلاش برای اشغال جمهوری یمن است.

این در حالی است که پرایس چند ساعت پیش در یک کنفرانس خبری، ضمن ادعای این که نیروهای انصارالله به محله های مسکونی شهر «مأرب» در مرکز یمن حمله می کنند، گفته بود: حملات حوثی ها به محله های مسکونی در مأرب را به شدت محکوم می کنیم و از ادامه حملات آنها که وضعیت انسانی را بدتر می کند، به ستوه آمده ایم.

«تیم لندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا برای یمن نیز پنج شنبه هفته گذشته طی سخنانی در جریان یک بحث آنلاین، از جامعه بین المللی درخواست کرده بود که به جنبش انصارالله برای توقف عملیات تهاجمی آن در استان مأرب فشار بیاورد.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما