شناسهٔ خبر: 48081166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیام تل آویو به مقاومت فلسطین از طریق میانجیگر

وبگاه شبکه عبر‌ی‌زبان «کان» جزئیاتی از فحوای پیام رژیم صهیونیستی به مقاومت فلسطین در نوار غزه از طریق میانجیگر مصری فاش کرد.

صاحب‌خبر -

وبگاه شبکه عبر‌ی‌زبان «کان» جزئیاتی از فحوای پیام رژیم صهیونیستی به مقاومت فلسطین در نوار غزه از طریق میانجیگر مصری فاش کرد.

بنا بر این گزارش، در جریان سفر اخیر یک هیأت از رژیم صهیونیستی به قاهره، این هیأت از طریق میانجیگر مصری به مقاومت فلسطین اعلام کرد که بدون سند تبادل اسرای اسرائیلی، هیچ پیشرفتی در مسیر آتش‌بس طولانی در غزه حاصل نمی‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که صهیونیست‌ها امیدوارند که میانجیگر مصری با فشار بر مقاومت فلسطین به ویژه جنبش حماس، موجب ایجاد انعطافی در این پرونده شود.

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار صهیونیست را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.در مقابل، ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۴۱ زن و ۱۴۰ فلسطینی کم سن‌وسال و ۴۴۰ بازداشتی اداری، در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

پیشتر رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که قرار است هیأت اسرائیلی در سفر به قاهره، پیشنهادی را با محوریت بازسازی غزه در قبال دریافت اطلاعاتی در خصوص نظامیان به اسارت گرفته شده نزد جنبش حماس طرح کند که بیانگر عقب‌نشینی اسرائیل از شرط پیشین است.

بنا بر این گزارش، این پیشنهاد تل‌آویو بیانگر عقب‌نشینی اولیه آن از شرط سابقش است که اعلام کرده بود تنها پس از بازگشت دو نظامی اسیر خود و اجساد سایر نظامیان که از زمان جنگ ۲۰۱۴ نزد جنبش حماس است، اجازه بازسازی نوار غزه را می‌دهد.

یک هیأت از رژیم صهیونیستی، پنج‌شنبه پیش با مقامات مسئول در دستگاه اطلاعات مصر در قاهره دیدار کرد. در این دیدار، موضوع تثبیت آتش‌بس میان تل‌آویو و نیروهای مقاومت در غزه بررسی شد.

مصر اخیرا یک نقشه راه به منظور حفظ آرامش و تداوم آتش‌بس ارائه کرده و گروه‌های فلسطینی در غزه نیز با آن موافقت کرده و به میانجی‌گران مصری مهلت داده‌اند تا تلاش‌های خود را برای شکست محاصره غزه و آغاز عملیات بازسازی این منطقه، ادامه دهند.

 

نظر شما