شناسهٔ خبر: 48066933 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

درآمد كشور با ایجاد منطقه سرخس - دوغارون ۷ میلیارد دلار می‌شود

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی اعلام كرد كه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی سرخس- دوغارون می‌تواند درآمد كشور را از ۳ میلیارد به بیش از ۶ تا ۷ میلیارد دلار برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نما ، «جلیل رحیمی جهان آبادی» در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی باتشکر از مردم برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: حضور باشکوه مردم به ویژه اهل سنت که در شمال، شرق، غرب و جنوب کشور حضوردارند و مشارکت آنها در پای صندوق‌های رای نشان داد که باید به مطالبات اهل سنت درنظام جمهوری اسلامی توجه اساسی شود.

نماینده مردم تربت جام افزود: از دولت آقای روحانی تشکر می‌کنم که برای نخستین بار فرصت داد تا دو فرد شایسته اهل سنت به عنوان سفیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنند. اما اگر بنا به شایسته سالاری باشد،  انتظار ما از برادران اصولگرا و دولت آقای ابراهیم رییسی این است که مشارکت بالای اهل سنت در انتخابات را با شایسته گزینی و احیاء حقوق ملت در قانون اساسی، پاسخ مناسب بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بلاتکلیفی منطقه آزاد  تجاری دوغارون گفت: در کشور برای ایجاد اشتغال، درآمد و تولید و مبارزه با بیکاری شعار می‌دهیم ولی بیش از یک سال است که لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون به عنوان دروازه اقتصادی به منطقه‌های ترکمنستان و افغانستان بی توجهی می‌شود. این منطقه آزاد وارداتی نیست بلکه صادراتی است و می‌تواند به توسعه و درآمد کشور کمک کند.

نماینده مردم تربت جام و با خرز با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون می‌تواند درآمد سالانه ایران را از ۳ میلیارد به بیش از ۶ تا ۷ میلیارد دلار در سال برساند، گفت: از کمیسیون اقتصادی مجلس و از دولت می‌خواهم نسبت به تعیین تکلیف این لایحه اقدام کنند.

وی با اشاره به بخشی از مشکلات کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش در عرصه نوسازی مدارس و به کارگیری نیروها دچار مشکلات عدیده‌ای است. آموزش و پرورش امروز علاوه بر موضوع مشکلات استخدام خرید خدمتی‌ها، نهضتی‌ها، کارنامه سبزی‌ها و ... دچار تبعیض است.

جهان آبادی با بیان اینکه در حراست استان خراسان رضوی بر خلاف تاکید رهبر معظم انقلاب، جوانان اهل سنت را رد صلاحیت می‌کند، گفت: آماری وجود دارد که از ورود این افراد به رشته‌های الهیات و پرورشی جلوگیری می‌کنند. آیا جوانان ما حق ندارند که معارف اسلامی تدریس کنند؟ آیا جوانان اهل سنت حق ندارند در منطقه‌ای که ۷۰ درصد جمعیت اهل سنت است، جوانان فارغ التحصیل اهل سنت معارف اسلامی، حقوق را به بچه‌های خود اهل سنت آموزش دهند؟ این تفکرات معیوب از کدام دیدگاه متحجر طالبانی خارج می‌شود؟

وی با بیان اینکه دومین مشکل کشور در بخش کشاورزی و دامپروری است، اظهار داشت: به رغم صحبت با مسوولان اراده‌ای برای بهبود شرایط اقتصادی در بخش کشاورزی کشور وجود ندارد. همچنین امروز روستاها متولی ندارند و توسعه روستاها رها شده، مهاجرت به شهرها روز به روز درحال افزایش است و حاشیه نشینی و فقیر نشینی توسط روستائیان بیشتر شده است.

نماینده مردم تربت جام، باخرز و صالح آباد با اشاره به مشکلات در بخش خودروسازی کشور، گفت: در کجای عالم خودرو گران و غیرقابل استاندارد را به ملت خود می‌فروشند ولی اجازه نمی‌دهند ناوگان مسافربری و باربری توسط پیشرفته ترین خودروهای جهان نوسازی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تصادف در راه‌های مختلف کشور به دلیل وجود مافیا درکشور است، گفت: بخشی از این مافیا اجازه نمی‌دهد که خودروهای با کیفیت وارد کشور شود و خودروهای بی‌کیفیت و بدون ضمانت را به مردم می‌فروشند.

جهان آبادی با تشکر از دولت دوازدهم برای آبرسانی به ۲۶ روستا افزود: نزدیک به ۲۵ روستا در کشور فاقد گاز است که جا دارد از دولت تدبیر و امید وبرای گاز رسانی به بیش از ۱۶۰ روستا تشکر می کنم. البته بیمارستان های حوزه انتخابی بنده نیاز به نوسازی دارد.


ایرنا 

نظر شما