شناسهٔ خبر: 48066540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

روحانی:

درایت امام اجازه نداد که توطئه دشمنان در تیرماه ۱۳۶۰ به نتیجه برسد

رئیس جمهور گفت: به مردم می‌گویم که دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی روا نداشته و با قدرت و دقت از تمام فرصت‌ها و ثانیه‌ها استفاده کرده...

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طی سخنانی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به شهادت شهید بهشتی در هفتم تیرماه 1360 و بسیاری از مسئولان کشور و توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: البته روز قبل از آن نیز، مقام معظم رهبری در ششم تیرماه در مسجد ابوذر در حالی‌که مشغول سخنرانی بودند، مورد سو قصد قرار گرفتند و ایشان در بیمارستان بستری شدند و در جلسه‌ی حزب نبودند و برخی عزیزان به جلسه‌ی حزب جمهوری در هفتم‌تیرماه در محل آن حزب و محل انفجار شب نیامدند چون به عیادت مقام معظم رهبری رفته بودند و برخی هم آمده بودند جلوی درب با انفجار مواجه شدند.

وی افزود: این واقعه فاجعه بزرگی بود و توطئه‌ای جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود و کشورهای بزرگ غربی در این توطئه طراحی داشته و منافقین نیز به عنوان مزدوران و اجرای دستور آن‌ها وارد عمل شدند. آن‌ها می‌خواستند با این انفجار، مجلس و دولت را از کار بیندازند و قوه قضائیه هم با مشکل بزرگی مواجه شود و کشور از هم بپاشد و با شورش در داخل کشور، نظام را از بین ببرند. حضور، تصمیم، روحیه، قدرت فکری و نفوذ امام(ره) اجازه نداد که این توطئه و نقشه عملی بشود و وقتی امام کنار مردم است، مشکلی قابل حل است؛ ایشان به خوبی آن‌روزها را مدیریت کرد. امام از شهید بهشتی به‌عنوان یک ملت یاد کرد و او مظلوم بزرگ تاریخ است.

رئیس‌جمهور گفت: شهید بهشتی آن‌قدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی هم نمی‌شد از او تعریف و دفاع کرد؛ کشور و مردم مدیون زحمات او می‌باشد و او از آن دهه‌ی 1340 به‌دنبال ساختن و تربیت نیرو بود. این راه علیرغم سختی‌ها ادامه یافت و ایستادگی و مقاومت مردم در آن‌روزها با رهبری امام راحل(ره) یک معجزه تاریخی در کشور آفرید و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران‌شان نه‌تنها مردم را ضعیف نکرد بلکه عزم ملت ما جزم‌تر و مردم ما مقاوم‌تر شد. خداوند نیز در همان سال 1360 که بزرگترین توطئه‌ها علیه ما شکل گرفت، بزرگترین پیروزی‌ها در میدان جنگ و در دفاع مقدس نصیب ما کرد و رفع حصر آبادان، آزادی بستان و طراحی عملیات فتح المبین در همان سال انجام گرفت.

روحانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: امیدواریم قوه قضائیه ما با علم، دانش، دقت و در نظر گرفتن احکام الهی و در چارچوب بی‌طرفی کامل عمل کند. قوه قضائیه باید به‌گونه‌ای باشد که آخرین ملجأ است و هرکس ظلمی ببیند به آن قوه برود و بداند که دادگاه عدلی وجود دارد و حق او گرفته می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم قوا با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند و در این سال‌ها دیدیم که وقتی دو قوه‌ی دیگر با دولت فاصله دارند، کار برای دولت و مردم سخت می‌شود و ان شالله شرایط از این جهت بهتر باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات آمریکا در جنگ اقتصادی و تشدید تحریم‌ها، خاطر نشان کرد: جانشینان ترامپ جنایات او را ادامه می‌دهند و ادامه‌دهنده‌ی راه او هستند. وقتی برجام شکل گرفت می‌خواستند اجازه ندهند که برجام زنده بماند و صیونیست‌ها در در رأس این‌ها بودند و اسرائیلی‌ها بیشترین دشمنی را با برجام داشتند، چون برحام را می‌شناختند و آن‌ها بدترین دشمن ما هستند و البته ارتجاع کنار آنان بود و کسانی هم که در آمریکا، ضد ایران بودند همه باهم قاطی شده و از برجام خارج شدند و یک جنگ اقتصادی را علیه ما به راه انداخته و ادامه دادند.

روحانی تصریح کرد: مردم ما پیروزی بزرگی را در این‌مدت به‌دست آورد و البته مردم ما زجر زیادی را تحمل کردند و جنگ بدون مجروح، شهید و ویرانی نیست و تبعات خود را دارد اما ملت ما ایستاد و تسلیم نشد و امروز مسیر مقاومت را ادامه می‌دهد و ملت ما نتیجه این را مقاومت می‌بینند. نتیجه مقاومت مردم این شد که دولت جدیدی که در آمریکا می‌خواست روی‌کار بیاید، در تبلیغات انتخاباتی گفتند این‌کار ترامپ غلط بوده و مردم‌شان با همین ایده به دولت‌شان رأی دادند و اگر امروز بایدن در اجرای برجام تسامح کند، به رأی ملت خود خیانت کرده و آن‌ها آمدند تا تحریم را بردارند.

وی ادامه داد: بعد نیز تأکید کردند که برجام را قبول داریم و امروز هم می‌گویند می‌خواهیم به برجام بازگردیم ولی مردم ما توقع دارند که این‌کار سریع‌تر اجرایی شود و البته چه آن‌هایی که از آن طرف و آن‌هایی که این‌طرف هستند باید سریعا اقدام کنند و من به مردم می‌گویم که دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی روا نداشته و با قدرت و دقت از تمام فرصت‌ها و ثانیه‌ها استفاده کرده و مسائلی است که ان‌شاالله حل و فصل شود و مردم ما به حق مسلم خودشان برسند و روشن شود که ما هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح کشتار جمعی، سلاح شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای نبوده و نیستیم و نخواهیم بود و تهمت‌ها نیز بی‌اساس و دلیل بوده و برجام سندی است که نشان می‌دهد ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

نظر شما