شناسهٔ خبر: 48052515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

هیچ تصمیمی درباره دوربین‌ها و توافق با آژانس گرفته نشده است

سعید خطیب‌‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته در نشست خبری خود با تأکید بر این که همچنان هیچ تصمیم سلبی و ایجابی در خصوص دوربین‌ها و توافق قبلی با آژانس گرفته نشده است، گفت: درواقع در مورد نگه‌ داشتن و یا پاک کردن فیلم‌ها توسط دوربین‌ها تصمیمی گرفته نشده و همچنان در وضعیت قبلی به سر می‌بریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز: وی ادامه داد: در مورد اینکه مذاکرات وین چگونه ادامه پیدا می‌کند اجازه بدهید نتایج جلسات روشن شود. گفت‌وگوها اکنون در مرحله‌ای است که باید تمامی طرفین تصمیمات خود را اتخاذ کنند. ما تصمیماتی که باید می‌گرفتیم را اتخاذ و آن را اعلام کرده‌ایم و منتظر این هستیم که طرف‌های مقابل تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه اجرای برجام پایه‌ای برای توافق بلندمدت‌تر با ایران است را ضدبرجامی دانست و گفت: این اظهارات نه تنها منطبق با برجام نیست بلکه در ضدیت کامل با برجام است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آخرین تحولات افغانستان و اینکه آیا نگاه جمهوری اسلامی ایران در مورد طالبان تغییر پیدا کرده، تصریح کرد: طالبان همه افغانستان نیست و نخواهد بود. بخشی از افغانستان است و بخشی از راه‌حل آتی افغانستان است و آنچه که برای ما مهم است تشکیل دولتی فراگیر با حضور تمامی گروه‌های افغانستانی و رسیدن به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و پایدار در این کشور است.

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سفیر ایران در بیروت اعلام کرده که نفتکش ایرانی وارد لبنان شده است. نگاه تهران به ارائه سوخت و انرژی به لبنان چیست؟ گفت: البته سفیر ایران چنین چیزی که شما گفتید را نگفته بلکه پاسخ به برخی از اظهارات داده است. ما در کنار دولت و ملت  لبنان هستیم. از ارائه هیچ کمکی به مردم لبنان دریغ نمی‌کنیم.

نظر شما