شناسهٔ خبر: 48048552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

پلوسی حمله جنگنده های آمریکایی به بوکمال را توجیه کرد

صاحب‌خبر - نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمله بامداد دوشنبه جنگنده‌های آمریکا به مواضع گروههای مقاومت در بوکمال در مرز عراق و سوریه را دفاع از خود خواند و گفت: کنگره منتظر دریافت اطلاعیه رسمی این عملیات ذیل قانون اختیارات جنگی و دریافت گزارش‌های بیشتر از دولت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، پلوسی روز دوشنبه در بیانیه ای ادعا کرد: حمله هوایی تدافعی که امروز توسط وزارت دفاع علیه تاسیسات عملیاتی و انبارهای تسلیحات در منطقه مرزی عراق-سوریه انجام شد، پاسخی هدفمند و متناسب به تهدید جدی و مشخص بود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توجیه این حمله در بیانیه خود آورده است: حفاظت از نظامیان ما، یک اولویت است.
وی مدعی شد شبه‌نظامیان از این تاسیسات برای حمله و تهدید خدمه نظامی آمریکا و متحدان‌مان استفاده می‌کردند.
در همین حال، کریس مورفی سناتور آمریکایی خواستار توضیح کاخ سفید درباره حمله به عراق شد و با ابراز نگرانی از پیامدهای حمله هوایی پنتاگون به پایگاه‌های الحشد الشعبی عراق و سوریه، از کاخ سفید خواست در این باره توضیح دهد. این سناتور آمریکایی تصریح کرد بر اساس قانون اساسی و اقدام جنگی، رئیس جمهوری باید از کنگره مجوز دریافت کند.
پنتاگون نیز بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده‌اند.
پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد حمله جنگنده های آمریکا به مرزهای عراق و سوریه که منجر به جان باختن ۴ نیروی حشدالشعبی شد،نقض آشکار حاکمیت عراق است.

برچسب‌ها:

نظر شما