شناسهٔ خبر: 48021992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

قالیباف: حق مردم است که با مسئولان خود بدون هیچ مانعی صحبت کنند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید مطالبه‌گر باشند گفت: خون شهید سلیمانی ریشه غربگرایان داخلی را می‌خشکاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد باقر قالیباف شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر در اردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش اظهار داشت: مجلس شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ارزش آن از خود شهدا کمتر نیست چرا که تداوم راه شهدا است.

وی افزود: ما شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی می‌شناسیم و وقتی به شهادت رسید حضرت امام خمینی (ره) گفت "مظلومیت شهید بهشتی در برابر شهادتش ناچیز است"، در ششم تیر همان سال رهبر معظم انقلاب ترور شدند و خدا خواست که برای انقلاب بماند و در همان زمان اعلام کرد مظلومیت شهید بهشتی را کسی نشناخت و این یادواره هفت تیر برای شناخت شهید بهشتی است.

قالیباف ابراز داشت: شهید بهشتی فردی سیاستمدار و دیندار بود کسی که کمتر می‌شناسیم و الگویی برای همه مسئولان است و از یک طرف اسلام‌شناس دیندار و انسانی بود که جهان دیده بود و فرهنگ الهی داشت، شهید بهشتی حکمت عملی او در عمل محکم بود و فقط از نظر حوزه نظری سخن نگفت و در تربیت فرزندان و نحوه زندگی نمونه بود و در وقت و انضباط شخصی و حکمرانی زبانزد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تهمت‌های زیادی به وی زدند اما هیچ گاه از مدار اخلاق خارج نشد و با متانت پاسخ منتقدانش را می‌داد و از روحانیونی بود که اعتقادی به کار عملی و تربیت نیروی انسانی داشت؛ مردمی بودن او زبانزد بود و باید مسئولان بین خود و مردم حجابی نباشد موضوعی که الان کمتر است و این شخصیت را در شهید بهشتی بود.

قالیباف گفت: مردم باید مطالبه‌گر باشند و نباید خود را کنار بکشند و همیشه در میدان باشند و اینها همه ویژگی‌های شهید بهشتی بود و معتقد بود که انقلاب مربوط به مردم است و خود باید آن را حفظ کنند؛ مجلس شهید و ذکر شهید یعنی اینکه اعتقاد به سنت الهی داریم و همین موضوع در زمان شهادت شهید بهشتی ریشه منافقان را در کشور خشکاند و این به خاطر اخلاص شهید بهشتی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی 40 سال از سال 59 تا روزی که به شهادت رسید در راه خدا مجاهدت کرد و مجاهدتی که همراه با اخلاص و در گمنامی بود و همان سختی‌هایی که برای شهید بهشتی بود برای او هم بود.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی ویژگی‌های داشت و آن مردمی بودن او بود و امروز نظام اسلامی در مسند قدرت است و مردم باید در مسائل سیاسی اقتصادی و فرهنکی دخالت داشته باشند؛ شهید سلیمانی هیمنه آمریکا در منطقه را خورد کرد و با همین مردم محروم مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد و آنان را شکست داد و باور به سنت‌های الهی داشت.

قالیباف افزود: شهید سلیمانی توجه به قدرت دشمن نمی‌کرد بلکه می‌دید چگونه باید با دشمن مقابله کند و هر چند او نیست اما خون او همچون شهید بهشتی ریشه افرادی که در کشور نگاهشان به غرب است خواهد خشکاند؛ شهادت شهید سلیمانی به دست شقی‌ترین افراد انجام شد و این اوج ذلت آنان بود و از افتخارات اوست که به دست کثیف‌ترین فرد به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی ماندگار همیشه تاریخ شد و دیدید بدون برنامه خاص جنازه او به همه محل‌های زیارتی رفت و در نهایت در شب بعد از تشییع به خاک سپرده شد؛ شهید سلیمانی نشانه‌هایی از ائمه گرفت و شب به خاک سپرده شد و این است فرهنگ ولایت و الهی که ایشان مزد مجاهدت خود را گرفت.

قالیباف ضمن ابراز امیدواری از رفع مشکلات مردم با همت مضاعف گفت: مطمئن باشید که مشکلات برطرف خواهد شد و این تلاش و اتفاق با دولت جدید، مجلس و قوه قضائیه انجام خواهد شد و ظرفیت و امکانات کشور و با این تحریم می‌توان ثبات را به اقتصاد برگرداند.

برچسب‌ها:

نظر شما